به گزارش ایرنا، عباس تقی زاده روز چهارشنبه در نشست بررسی مباحث حوزه معاونت سیاسی و انتخابات استان کرمان با حضور فرمانداران سراسر استان کرمان افزود: در حوزه استفاده از ظرفیت های فضای مجازی به سیاست کلی و واحد نیاز داریم و هر چه به انتخابات نزدیک شویم اهمیت آن بیشتر می‌شود.  

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان بر ارتقای دانش سیاسی مردم تاکید کرد و ادامه داد: امروز بسیاری از افراد عادی و غیرسیاسی در جامعه می توانند از طریق رسانه های اجتماعی به کنشگر سیاسی تبدیل شوند و از این رو رصد رسانه ها به ویژه فضای مجازی بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشی در روابط عمومی استانداری کرمان انجام شده و نشان دهنده آن است که ۲۶ درصد مسئولان روابط عمومی های فرمانداری های استان تحصیلات نیمه مرتبط و ۷۴ درصد تحصیلات غیر مرتبط دارند.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی ضمن اشاره به اینکه امروز یکی از چالش های دولت در حوزه اطلاع رسانی است، تاکید کرد: این موضوع در حالی است که جایگاه روابط عمومی ها در استانداری ها به شکلی تغییر کرده که در هیچیک از استانداری ها، اداره کل روابط عمومی وجود ندارد و این موضوع، تامین نیرو و روند کارها را با مشکل مواجه می کند.

وی یادآور شد: دبیری شورای اطلاع رسانی استان نیز از استانداری به ارشاد انتقال داده شده است و از تاثیرگذاری شورای اطلاع رسانی پس از این تغییر کاسته شده است.

وی بر به روز رسانی سایت های فرمانداری های استان نیز تاکید کرد و گفت: روند فعالیت سایت های فرمانداری ها به صورت مستمر رصد و گزارش های مربوط به مراجع ذیربط ارسال می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز موضوع سواد رسانه ای و فناوری اطلاعات را از آسیب های جدی برشمرد و ادامه داد: آئین نامه آموزش و مشاوره خانواده در استان کرمان تدوین شده و اجرای آن به حل بسیاری از آسیب ها و پیشگیری از آسیب ها کمک می کند و دراین رابطه فرماندارن در شهرستان ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

فاطمه السادات حسینی افرود: طرح خانواده و فضای مجازی و طرح ریحان در حوزه آسیب های اجتماعی نیز مطرح شده است و در فضای کنونی باید از ظرفیت گروه های تاثیرگذار از جمله نمایندگان مجلس برای اجرای این طرح ها استفاده کرد.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.