به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا از از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان،  یدالله موحد در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان، افزود: تشخیص ممتنع بودن و یا معسر بودن فرد بدهکار مهریه، با مجوز دادگاه و با پیگیری های تخصصی ستاد دیه انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: زمینه های لازم برای تعیین تکلیف مددجویان جرائم غیرعمد در حوزه تصادفات نیز مشخص شده و این افراد نیز با استفاده از ساز و کارهای موجود از جمله کمک شرکت های بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی نباید وارد زندان شوند.
موحد گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود از جمله عفو سراسری رهبری معظم انقلاب، کرمان شاهد کاهش ۲۵ درصدی جمعیت کیفری زندان ها در مقایسه بامدت مشابه سال قبل بوده ایم و استان کرمان در این زمینه رتبه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است.
رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان به نقش میانجی گران تاثیرگذار در حل و فصل پرونده های مربوط به جرائم غیر عمد اشاره و بیان کرد: تاکنون ۵ هزار نفر در سطح استان کرمان در راستای طرح حکمین و مصلحین آموزش های مربوط به صلح و سازش را دریافت کرده اند.
موحد اظهارداشت: رابطان دستگاه قضایی سعی می کنند با مداخلات اثرگذار خود،  زمینه صلح و سازش در پرونده ها را ایجاد کنند و اقدامات استان کرمان در ایجاد صلح و سازش در سطح کشور نمونه است.
وی به تدوین میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار نیز اشاره و بیان کرد: این میثاق نامه به منظور بهره گیری از ظرفیت های موثر علماء و سران طوایف در کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب های اجتماعی ناشی از آن بین دادگستری، استانداری، اداره کل اطلاعات، فرماندهی انتظامی استان و علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان امضاء شده است و در این راستا سران طوایف همکاری بسیار خوبی داشته اند.
موحد با اشاره به اینکه برخی اقدامات انجام شده برای ایجاد صلح و سازش در پرونده های مربوط به جرائم غیر عمد شایسته تقدیر است، اظهارداشت: توسعه فعالیت های پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان ها نیز ضروری است و در این راستا می توان از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.