به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان روز شنبه در آیین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: بیش از پنج هزار و ۱۰۰ خانوار در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان از مزایای این طرح ها بهره مند شدند.
حمزه احمدی افزود: طرح های افتتاحی هفته دولت در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور، با عنوان طرح های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.
وی تصریح کرد: این طرح ‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و همچنین طرح های بیومکانیکی همچون احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و نهال‌کاری با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، باعث تغذیه سفره های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیای عرصه های منابع طبیعی می‌شود.
وی ادامه داد: طرح های گیاهپزشکی به منظور کنترل آفات و بیماری های جنگلی، تغییر الگوی مصرف سوخت و همچنین کمربند حفاظتی با هدف تشخیص اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم نیز در راستای حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی، به بهره برداری رسید.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به لزوم اجرای طرح های مبارزه با بیابان زایی اشاره کرد و گفت: طرح مالچ پاشی توأم با نهالکاری نیز با اعتبار ۳۱ میلیارد ریال به وسعت ۴۰۰ هکتار در حال بهره برداری است.

وی اظهار داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های مختلف خدمات فراوانی به مردم ارائه کرده اند که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

احمدی خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولان هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری شد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای افزایش سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.
۷۴۵۰/۷۴۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.