به گزارش ایرنا، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار افزود: رونق تولید تنها پرداخت تسهیلات نیست بلکه رونق تولید یک چرخه است که باید در تمام جوانب باید به آن توجه شود.

یوسف پور واجد با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۵۵ پرونده طرح اشتغال روستایی به صندوق ارسال شده است افزود: تسهیلات لازم به ۸۱۴ طرح به ارزش ۷۴۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از محل منابع توسعه ملی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۶۷۴ مورد از تسهیلات از طریق نرم افزارهای طراحی شده سهام ثبت و کنترل می شود گفت: این تسهیلات برای ۲ هزار و ۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ۱۵۷ مورد تسهیلات پرداخت و برای ۸۶۶ نفر اشتغالزایی شده است تصریح کرد: در حوزه صنعت ۲۷۱ مورد تسهیلات پرداخت و برای ۳۸۰ نفر اشتغالزایی شده است.

پورواجد با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۸۶ مورد تسهیلات کشاورزی پرداخت شده است گفت: تاکنون برای ۷۴۴ نفر اشتغالزایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بحث تسهیلات اشتغال روستایی از بهمن ماه ۹۶ کلید خورده است تصریح کرد: بودجه کرمان ۱۰۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۷۲ میلیارد تومان جذب شده و پیش‌بینی ما این است که ۱۰۰ درصد این سهمیه جذب می‌شود.

مدیرصندوق کارآفرینی استان کرمان بیان داشت: در حوزه ورزش و جوانان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده که ۱۰۰درصد آن جذب شده است.

پورواجد گفت: هم اکنون ۲۰ شعبه صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان فعال است و وجود این تعداد شعب، چالاکی صندوق را می‌رساند.

وی بیشترین پرداخت‌ها را در شهرستان رفسنجان، بم، سیرجان و بافت اعلام کرد و گفت: بیشترین دریافتی از تسهیلات روستایی نیز در همین شهرستان‌ها بوده است.

اجرای طرح 'روستای بدون بیکار' در چهار روستای استان کرمان

حامی کسب و کار صندوق کارآفرینی امید استان کرمان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توانمندسازی زنان روستایی، رفع فقر و اشتغالزایی از استراتژی های صندوق کارآفرینی امید است.

ژیلا نیک نژاد با اشاره به اینکه در راستای صندوق های خرد و محلی تفاهم نامه ای با جهاد کشاورزی منعقد شده است گفت: در این تفاهم نامه طرح یکهزار صندوق پیش بینی شده که تاکنون ۹ صندوق راه اندازی و ۴۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

۳۰۲۹/۹۸۹۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.