به گزارش ایرنا، سیدمهدی طبیب زاده روز پنجشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان به مناسبت روز خبرنگار افزود: سئوالاتی از جمله راهبردها، اولویت ها، پیشران اقتصادی استان کجاست؟ چه تمهیدات برای کنترل مصرف آب اندیشیده شده است؟ باید به دور از حاشیه و سیاه نمایی بر اساس نظرات کارشناسی بررسی شود و به سمع و نظر مردم و مسئولان برسد.

وی با بیان اینکه ایرنا همواره با انعکاس مطالب به روشن کردن مطالب کمک کرده است گفت: این خبرگزاری تخصصی و بدون حاشیه است و در این زمینه امیدواریم در کنار هم به توسعه استان کرمان کمک کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه آگاهی مردم برای حوزه بهداشت و درمان ضروری است اظهار داشت: برخی تهدیدها از جمله خطر سرطان در حال جدی شدن است که نیاز به اطلاع رسانی دارند.

وی بیان کرد: در حالی که با این اطلاع رسانی نباید استرس و اضطراب بین مردم ایجاد شود.

طبیب زاده با بیان اینکه بحران بسیار جدی آب در استان کرمان متاسفانه جدی گرفته نشده است گفت: مصرف سرانه آب در کرمان با ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب از متوسط کشوری (یکهزار و ۳۰۰ مترمکعب) بیشتر است.

وی عنوان کرد: استان کرمان در خطر خشکسالی قرار دارد که نیاز به فرهنگسازی و آگاهی بخشی در جامعه در این حوزه ضروری است.

رئیس اتاق کرمان افزود: این اتاق با فعالیت کارشناسی حول موضوعات اساسی مشکلات را بیان می کند.

وی ادامه داد: باید مشکلات به مطالبه عمومی تبدیل شود و استان کرمان با وجود برخورداری از ظرفیت ها، از بسیاری از شاخص های توسعه عقب مانده است.

طبیب زاده در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: استان کرمان با ظرفیت های بی شمار در حوزه های گردشگری ، اقلیمی و کشاورزی به خوبی معرفی نشده است و ۷۵ درصد مردم در یک نظرسنجی به کرمان نیامدند و توانمندی های استان به صورت مطلوب شناخته نشده است.

وی ادامه داد: تلاش ها برای معرفی کرمان با ظرفیت های بی شمار به خوبی به ثمر ننشسته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: تعداد گردشگران داخلی و خارجی استان کرمان نسبت به برخی استان های همجوار کمتر است و در کنار واقعیت ها و چالش ها، باید مزیت ها، جاذبه ها، نیروهای انسانی شایسته و علمی کرمان نیز به صورت مطلوب معرفی شود.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.