به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استانداری کرمان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگاران گفت: این مانور با هدف هماهنگی و انسجام بین نیروهای ۲ استان همجوار یزد و کرمان انجام شد تا آمادگی دستگاه ها سنجیده  و ارزیابی شود.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: ۳۰ دستگاه و حدود یک هزار نفر از استان های یزد و کرمان در اجرای مانور اعم از دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتطامی، نیروهای امداد و نجات، مردم محلی و غیره شرکت داشتند.

وی با اشاره به رضایت از عملکرد عوامل دخیل در مانور تصریح کرد: این مانور فرضی در پی زلزله ۶.۵ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه بیاض برنامه ریزی شده بود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان اظهار داشت: با توجه به شبیه سازی مانور در ابعاد واقعی تجربه بسیار خوبی در بحث امداد و کمک رسانی بین دستگاه های ۲ استان انجام شد.

وی افزود: نیروهای نظامی و انتطامی همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در انجام مانور زلزله داشتند و نتایج عملکرد  دستگاه ها توسط کارشناسان به طور دقیق ارزیابی می شود.

آیت اللهی موسوی با اشاره به بحث اسکان موقت زلزله زدگان در اجرای مانور تاکید کرد: اقدامات حمایتی روحی و روانی زلزله زدگان با حضور تیم های مشاوره ای نیز در دستور کار قرار داشت.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم در انجام مانور زلزله گفت: افراد باید در مواقع بحرانی مانند وقوع زلزله آموزش ببینند تا آمادگی کامل داشته باشند.

نبود مشارکت مردمی در مانور مشترک دو استان کرمان و یزد 

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اجرای مانور زلزله تقریبا بی‌نقص بود اما جای حضور مردم در مشارکت اجرای مانور خالی بود، آنها باید آموزش ببینند تا در مواقع بحران توان و آگاهی کار داشته باشند.

محمد فرید لطیفی افزود: باید در مانورهای بعدی نقش بیشتری به مردم داده شود تا مشارکت بیشتری داشته باشند و در مواقع بحران عملیات امداد رسانی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

مانور زلزله مشترک استان های کرمان و یزد با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان انار و جمعی از مسئولان استان های کرمان و انار برگزار شد.

روستای بیاض از توابع شهرستان انار و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

۷۴۳۷/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.