به گزارش ایرنا، علی اکبر عبدالکریمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون۱۰۶ نفر در کارگاه های روستایی و ۴۷۸ نفر در کارگاه سیار شهری، ۱۳ نفر در سکونت گاه های غیررسمی، ۶۵ نفر کارآموز در محیط کار واقعی و ۳۰۰ نفر در کارگاه ثابت شهری آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین دوره ایمنی برای ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران ساختمانی برگزار شد که این کمک می کند تا حوادث ساختمانی کاهش یابد.

به گفته عبدالکریمی  آموزش های فنی و حرفه ای به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر ۱۰۶ آموزشگاه آزاد شامل رشته های فناوری اطلاعات، خیاطی، آشپزی، صنایع پوشاک، طلا وجواهر و... در رفسنجان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵ بیش از ۱۰ هزار نفر بیکار در این شهرستان داریم افزود:۷ کارگاه در مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان وجود دارد که ۴۰ دوره آموزشی متنوع برگزار می کند همچنین سامانه زندان یکی دیگر از سامانه های مرکز است که افراد در زندان  در زمینه کار روی مس استقبال زیادی کرده اند و در مجموع حدود ۲۰۰ زندانی از ابتدای امسال تا کنون مهارت های فنی وحرفه ای را در زندان فرا گرفته اند.

عبدالکریمی یادآور شد: ۵۷۰ دانشجوی دانشگاه ولیعصر(عج) در مرکز جوار دانشگاهی که  با کمک اساتید فنی وحرفه ای در این مرکز آموزش های لازم ارائه می شود مهارت های مختلفی را فرا گرفتند.

وی با بیان به اینکه رابطه کارگر و کارفرما به رابطه کارآموز و مربی تبدیل شده است تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین فنی و حرفه ای، تأمین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده و بر اساس آن ترسی که مغازه داران، کاسبان وکارفرمایان در گذشته به دلیل بیمه کردن شاگرد مغازه داشتند برطرف شده، لذا افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند می توانند به عنوان کارآموز مشغول شوند ضمن اینکه دولت به مدت ۲ سال این کاراموزان را بیمه می کند و کارفرما دیگر واهمه ای نخواهد داشت.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.