به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دامپزشکی استان کرمان، حسین رشیدی افزود: در بازدید گروهی از کارشناسان دامپزشکی، دادستانی و مرکز بهداشت از رستوران باغ شاهزاده مقداری گوشت سفید و قرمز که دارای لیبل مشخص که تاریخ مصرف آن ها گذشته بود، مشاهده شد که صاحب رستوران به دلیل عدم اطلاع اقدام به انجماد آن ها کرده بود و در بررسی های بعدی مشخص شد که گوشت های مورد نظر فاسد و مخاطره آمیز نبوده و فقط در شرایط استاندارد منجمد نشده اند.
وی تصریح کرد: نظارت و کنترل فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه، تولید، توزیع و طبخ این فرآورده ها از وظایف دامپزشکی است و دستورالعمل‌ های مختلف برای کنترل بهداشتی این فرآورده ‌ها وجود دارد که در آن ویژگی های ظاهری (ارگانولپتیک )،شیمیایی و میکروبی هر محصول به طور مفصل توضیح داده شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد : واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، شرکت های تولیدی، رستوران ها و تمام مراکز عمومی دولتی و خصوصی که اقدام به نگهداری گوشت و سایر فرآورده های خام دامی می کنند، به صورت دوره ای بازدید شده و کارشناسان این مجموعه در راستای ارتقای سطح بهداشت این فرآورده ها و پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و غیره اقدام می کنند.
وی افزود: نا آگاهی و اطلاع صاحب رستوران مبنی بر عدم انجماد فرآورده های خام دامی تازه بدون امکان برودتی مناسب سبب این اشتباه شده است.
رشیدی از شهروندان خواست که به شایعات توجه نکرده و مجدداً متذکر شد که کنترل و نظارت بر فرآورده های خام دامی از وظایف دامپزشکی است و اطلاع رسانی در این حوزه فقط از طریق روابط عمومی این اداره کل صورت می گیرد و شهروندان می توانند اخبار و اطلاعات موثق در حوزه دامپزشکی را از طریق سایت kerman.ivo.ir مشاهده کنند.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.