به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، 'یدالله موحد' در نشست پروژه نماد افزود: منظور از نماد، مجموعه نظام یافته ای از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی - اجتماعی، به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله بموقع و موثر است.
نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان ادامه داد: هدف کلی این طرح، تامین و ارتقای مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور است که در چارچوب همکاری های بین بخشی تعریف و تبیین شده است.
رئیس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر اینکه شورای نماد باید با ریاست استاندار و همکاری بین بخشی برگزار شود افزود: چنانچه انسجام لازم در این زمینه شکل نگیرد و دستگاه های حمایتی وارد نشوند پروژه به سرانجام نخواهد رسید.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: محور و مجری نماد آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها نیز همکار و دستگاه قضایی ناظر بر پروژه است.
** استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان از طریق مشارکت بین بخشی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی - ایرانی در 243 مدرسه استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، بیان کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از سال 96 ابلاغ و در 12 مدرسه استان (شش مدرسه در بم و شش مدرسه در ناحیه 2 کرمان) اجرا شده است.
محمدباقر اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از سه هزار و 334 دانش آموز در قالب طرح نماد مورد غربالگری قرار گرفتند، افزود: افسردگی و مباحثی همچون اضطراب بین دانش آموزان و غیره از نتایج حاصل از این طرح بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: امسال بعد از شناسایی مشکلات دانش آموزان بحث ارجاع آنها به نهادهای همکار مطرح و مورد توجه است، ضمن اینکه سال گذشته 11 نفر عضو شورای سیاست گذاری پروژه نماد بودند و امسال این تعداد به 15 عضو رسیده است.
وی با بیان اینکه در برخی موارد، نیاز به مداخله فوری و اورژانسی وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته سفیران و مربیان نماد انتخاب، آموزش های استانی ارائه و جلسه کمیته علمی نماد نیز تشکیل شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: امسال کلیه مدارس راور مشمول طرح نماد شده اند و مجموعا 243 مدرسه زیر چتر نماد قرار دارند که از این تعداد به 130 مدرسه جهت انجام غربالگری و ارائه آموزش های ارتقایی اعتبار تخصیص داده خواهد شد و 113 مدرسه نیز در کرمان و بم صرفاً آموزش های ارتقایی را دریافت خواهند کرد.
وی گفت: آنچه امسال مد نظر است آمادگی نهادهای همکار است که به عبارت دیگر؛ نهادهای مجری باید در تمام ابعادی که باید خدمات روانی، اقتصادی، درمانی و غیره ارائه شود همکاری لازم را داشته باشند.
** در قالب طرح نماد، جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام برمی داریم
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: طبق اسناد بالادستی آموزش و پرورش که به نوعی نقشه راه هستند، توجه ویژه ای به مدرسه شده است.
احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه باید تمام برنامه ها، امکانات و نیروی انسانی را به مدرسه و دانش آموزان معطوف کنیم، تاکید کرد: جامعه هدف ما دانش آموزان هستند زیرا آینده سازان کشور در مدارس تربیت شده و تعلیم می بینند.
وی همچنین با بیان اینکه طرح نماد بسیار جامع است و باید در تمامی مدارس سطح استان اجرا شود، افزود: سال گذشته نماد به صورت آزمایشی اجرا و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شد، امسال هم این طرح به طور گسترده تر در راور، کرمان و بم اجرا می شود و سایر شهرستان های استان نیز سال های آینده شاهد اجرای نماد خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: استان کرمان هفت هزار و 600 مدرسه و 29 هزار کلاس درس دارد که حیطه بسیار گسترده ای است و هرچند که مدارس فاقد زیرساخت های مناسب هستند، اما تلاش می شود در قالب طرح نماد و با آموزش والدین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.