به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یاور محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت در سرسرای اجتماعات اداره کل فنی و حرفه ای کرمانشاه افزود: مهارت آموزی یکی از راهکارهای مناسب برای رسیدن به شغل افراد جویای کار است.
او تاکید کرد ؛ نیاز به ترویج و تقویت فرهنگ مهارت آموزی در جامعه داریم و باید به عنوان ارزش اجتماعی تلقی شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه ، فراگیری مهارت را یکی از نیازهای اساسی هر فردی دانست و گفت: فارغ از توجه به مقوله اشتغال ، هر فرد باید به یک مهارت مجهز شود.
محمدی در ادامه اداره کل فنی و حرفه ای را متولی آموزش های غیر رسمی در کشور دانست و گفت: بسترها برای آموزش مهارت در استان کرمانشاه در قالب 18 کارگاه فعال بخش دولتی و 235 آموزشگاه فعال بخش خصوصی آماده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 40 هزار نفر در بخش های دولتی و خصوصی استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند، افزود: امسال به دنبال ارتقای سطح کیفی آموزش ها هستیم.
محمدی با بیان اینکه 6 هزار حرفه در پایگاه اطلاع رسانی سازمان آموزش و فنی و حرفه ای ثبت شده است، اظهار داشت: در استان کرمانشاه در سه خوشه صنعت، کشاورزی و خدمات آموزش ارائه می کنیم.
وی گفت: متقاضیان بعد از حضور در دوره های آموزشی باید در آزمون های تئوری و عملی شرکت کنند و در صورت قبولی به آنان مدرک معتبر بین المللی اعطا می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای کرمانشاه ، حوزه آموزش های این سازمان در استان کرمانشاه را در 12 محور دانست و گفت: محدودیتی برای ارائه آموزش به متقاضیان نداریم.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که آخرین نرخ بیکاری آن 21.6 درصد اعلام شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.