به گزارش روز دوشنبه ایرنا در این جوابیه آمده است: در چهار سالی که از فعالیت سامانه‌ هوشمند حمل ‌و نقل اسنپ می‌گذرد، بارها شاهد ممانعت‌‌‌های گوناگون از فعالیت این شرکت بوده‌ایم؛ از تهران و کرج و شیراز تا اراک و یزد و مشهد، دفاتر اسنپ، پلمب و فک ‌پلمب شده و این ممانعت‌ها گاه با برخوردهای نامناسب و گاهی با شایعه ‌پراکنی همراه بوده است. در اغلب موارد نیز با تعابیر نادرستی از قوانین کسب‌ و کارهای اینترنتی و برخوردهای سلیقه‌ای مواجه شده‌ایم.
در ادامه این مطلب آمده است: فعالیت اسنپ در سراسر ایران براساس آئین ‌نامه‌ اجرایی «چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی» صورت می‌گیرد. این آئین ‌نامه در برگیرنده ماده ‌قانون‌های 2 و 12 و تبصره ‌ماده 87 قانون نظام‌ صنفی است.
همچنین تاکید شده است: کلیه‌ مجوزهای اسنپ از سوی اتحادیه‌ کشوری کسب‌ و کارهای مجازی از زیرمجموعه‌های اتاق اصناف ایران و تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است و این اتحادیه مسئولیت نظارت بر فعالیت اسنپ را برعهده دارد و با تایید مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، خدمات اسنپ در سراسر کشور بدون محدودیت جغرافیایی عرضه می‌شود و فعالیت دفاتر پشتیبانی این شرکت در شهرهای محل خدمت ‌رسانی‌اش بلامانع است.
روابط عمومی اسنپ در پایان اشاره کرده است که امنیت سفر برای این سامانه از اهمیت به‌ سزایی برخوردار است و به همین دلیل احراز و تایید صلاحیت رانندگان اسنپ به ارگان‌های نظارتی و مراجع قضایی سپرده شده است. سابقه کیفری و سوءپیشینه کاربران به دقت از سوی دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین اسنپ، در مقایسه با سیستم‌های سنتی حمل ‌و نقل، خاصیت بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرم دارد، چرا که با اطلاعات موقعیتی‌ و مدارک کاربران راننده به راحتی می‌ توان مجرمان احتمالی را، با همکاری مراجع قضایی انتظامی و نظارتی، شناسایی کرد.
چندی پیش مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران از بسته شدن دفتر اسنپ در این شهر به دلیل فعالیت غیرقانونی و نداشتن مجوز خبر داده بود.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.