دکتر علی اکبر ویسی رایگانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البته ساخت دانشکده جدید در پردیس دانشگاه در دست اقدام است که نیاز به پیگیری و مساعدت مسئولان دانشگاهی و استانی دارد.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه از اضافه شدن 2 رشته پرستاری سالمند و اورژانس در مقطع کارشناسی ارشد به رشته های این دانشکده خبر داد و افزود: با اضافه شدن 2 رشته فوق، تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده به 6 رشته پرستاری داخلی و جراحی، مراقبت های ویژه، روان پرستاری، سالمندی، اورژانس و مشاوره در مامایی افزایش یافته است.
ویسی رایگانی ادامه داد: هم اکنون حدود 700 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: از برنامه های آتی این دانشکده حرکت در جهت افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی بخصوص در مقطع دکترا و همچنین تشکیل دپارتمان های پرستاری و مامایی در مراکز بیمارستان های دانشگاهی است.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه، از فعالیت حدود 2 هزار و 500 پرستار و سه هزار و 700 نفر کادر گروه پرستاری در مراکز درمانی کرمانشاه خبر داد.
در کشور به ازای هر 100 هزار نفر باید 200 پرستار وجود داشته باشد در حالی که در استان کرمانشاه 156 نفر است.
هم اکنون 23 بیمارستان دولتی و خصوصی در استان کرمانشاه با 2 هزار و 876 تخت بیمارستانی فعال است که با توجه به جمعیت موجود، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، این بیمارستان ها با کمبود 700 پرستار روبرو هستند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.