به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی گازرسانی به شهر ریجاب و 54 روستای شهرستان دالاهو، این طرح را اقدامی شایسته دانست و افزود: این کار در ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها موثر است.
وی گاز را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه دانست و گفت: گاز یکی از ابزارهای توسعه ماندگاری و سازگاری است و حتی می تواند منجر به مهاجرت معکوس شود.
وی با اشاره به حادثه زلزله 21 آبان 96 گفت: معمولا در زلزله شبکه گازرسانی دچار آسیب می شود و اگر مسئولان هوشیار نباشند منجر به اتفاقات ناگوار بعدی نیز خواهد شد که خوشبختانه کنترل شد.
وی در ادامه گفت: هدف ما این است که از این زلزله برای استان کرمانشاه فرصت ایجاد شود و ما باید ابزار استفاده از این فرصت را فراهم کنیم.
استاندار کرمانشاه خطاب به مسئولان گفت: تقاضای ما این است از این فرصت به راحتی عبور نکنید و خوب استفاده کنید چرا که شرایط خوبی برای بازسازی و نوسازی شهرها و روستاها پیش آمده و تسهیلات ارزان قیمتی پرداخت می شود.
بازوند با بیان اینکه ستادهای معین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده مستقر هستند، افزود: در مجموع یک بازار پنج هزار و 300 میلیارد تومانی در این منطقه ایجاد شده که هنر ما این است بتوانیم از این بازار عمران و آبادانی ایجاد کنیم.
او گفت: در روستاها نسبت به آسیبی که زلزله وارد کرده رقم 2 برابری در راستای فرصت سازی توانستیم اعتبار بگیریم.
وی با اشاره به تشکیل جلسه در روزهای شنبه یا یکشنبه هر هفته ساعت 6 صبح با موضوع اشتغال روستاها، حیدری سرپرست فرمانداری دالاهو را مدیری با سابقه با تجربه و پیگیر خطاب کرد و از او خواست موضوع اشتغال در روستاها را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.
عملیات اجرایی گازرسانی به شهر ریجاب و 54 روستای شهرستان دالاهو با 320 میلیارد ریال اعتبار امروز آغاز شد.
مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: با بهره برداری از این طرح چهار هزار و 200 خانوار در شهر ریجاب و 54 روستای شهرستان دالاهو از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
سیروس شهبازی افزود: گاز مورد نیاز این شهر و روستاها از طریق خط تغذیه 8 و 12 اینچ که از شهرستان سرپل ذهاب منشعب می شود، تامین می گردد.
فرماندار دالاهو نیز اعلام کرد که از مجموع 141 روستای این شهرستان اکنون 9 روستا دارای گاز طبیعی و 22 روستا نیز در مرحله علمک گذاری است.
شهرستان دالاهو با 36 هزار تن جمعیت در 100 کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.