نادر تقی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: اکنون برخی از هیات های ورزشی اقدام به برگزاری مسابقات زوران می کنند در حالی که این مسابقات تنها باید زیرنظر هیات کشتی برگزار شود.
وی افزود: رایزنی هایی با اداره کل ورزش و جوانان انجام شده است تا از برگزاری مسابقات این رشته ورزشی توسط دیگر هیات ها جلوگیری به عمل آید.
هیات ورزش های بومی و محلی استان کرمانشاه در برخی از آیین ها مسابقاتی را تحت عنوان زوران برگزار می کند و این رشته را در زمره یکی از بازی های بومی و محلی قرار داده است.
سخنگوی هیات کشتی کرمانشاه در بخش دیگری از گفت و گوی خود، با بیان اینکه تجهیزات سالن ها در اختیار هیات کشتی استان فرسوده شده اند، گفت: براساس تصمیم دولت هزینه تعمیر و نگهداری سالن های ورزشی باید از درآمد آنها تامین شود در حالی که سالن های کشتی درآمد چندانی ندارند.
تقی زاده با بیان اینکه کسانی که به رشته کشتی روی می آورند اقشار ضعیف جامعه هستند، گفت: هیات کشتی با مساعدت استاندار کرمانشاه استفاده از سالن های کشتی را در تابستان برای جوانان رایگان کردند تا علاوه بر جذب جوانان مستعد، اوقات فراغت جوانان کرمانشاهی را نیز پر شود.
وی با بیان اینکه برای ادامه این روند نیاز به حمایت کننده مالی داریم، افزود: در صورتی که حامی مالی برای کشتی کرمانشاه پیدا شود تا هزینه های مربوط به سالن را تامین کند، استفاده از سالن های کشتی همچنان برای جوانان کرمانشاهی رایگان خواهد بود.
سخنگوی هیات کشتی استان کرمانشاه اضافه کرد: با وجود فرسودگی تاسیسات برخی از سالن های کشتی، کرمانشاه جزء مجهزترین استان های کشور در زمینه زیر ساخت های کشتی است و سالن های مجهزی دارد.
تقی زاده افزود: باید جوانان را به سالن های کشتی جذب کنیم تا بتوانیم از زیرساخت های موجود استفاده کنیم و قهرمانان نام آوری را پرورش دهیم.
براساس اعلام‌ هیات کشتی کرمانشاه، هشت هزار نفر هم اکنون در این استان به ورزش کشتی می پردازند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.