بهرام بهروش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اولین جشنواره فرهنگی - ورزشی شهرستان اسلام آبادغرب 12 اردیبهشت در سراب شرف آباد این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این جشنواره از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت 17 با حضور اقشار مختلف مردم و بخصوص اهالی شهرستان اسلام آبادغرب ادامه پیدا می کند.
بهروش افزود: جشنواره بازی های بومی و محلی در 2 بخش بانوان و آقایان و در رشته های مختلف ورزشی برگزار خواهد شد.
رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی، یادآور شد: مسابقات بخش بانوان در رشته های دال پلان، هفت سنگ مهارتی، تیرکمان سنتی، چوب کشی و دوزپا حرکتی برگزار می شود.
وی همچنین به مسابقات بخش آقایان اشاره و اظهار کرد: دال پلان، هفت سنگ مهارتی، تیرکمان سنتی، چوب کشی، لی لی مرحله ای و زوران در وزن 90- کیلوگرم رشته هایی خواهد بود که آقایان در آن به رقابت خواهند پرداخت.
بهروش گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه های دیگری نظیر همنوازی سازهای سنتی، اجرای ساز و دهل و گروه رقص کردی و برپایی غرفه های صنایع دستی نیز اجرا می شود.
رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی- محلی کرمانشاه، اجرای رژه اسب های اصیل کردی و برگزاری برنامه های متنوع دیگر را از جمله مواردی عنوان کرد که برای جشنواره عشایری اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده است.
اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.