در این مطلب آمده است: این دریای نیلگونی که در پایین نقشه ایران اسلامی قرار دارد، هویت اصیل ما ایرانیان بوده و هست و با جعل عنوان و نام، هرگز هویت و اصالت آن برای ایرانیان از بین نخواهد رفت.
امروز دهم اردیبهشت ماه مصادف است با روز ملی خلیج فارس که در واقع سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز است و از 22 تیر ماه سال 1384 هیات دولت مصوبه ای را به تصویب رساند که به موجب آن دهم اردیبهشت هر سال به نام روز ملی
خلیج فارس نام گرفته و این روز برای هر ایرانی با اصالت، یک روز خاص است چرا که با نگاهی به نقشه جغرافیایی و آب های نیلگون جنوب کشور، هویت خود را می بیند. اما ماجرای هویت جعلی چیست؟
استعمار پیر پس از ملی شدن صنعت نفت و خلع ید از شرکت های انگلیسی و قطع روابط ایران و انگلیس، از سال 1329 عبارت ساحل عربی را برای منطقه جغرافیایی بخش جنوبی خلیج فارس که متعلق به عرب‌های تحت‌الحمایه انگلیس بود مرسوم ساخت و به مرور کلمه خلیج عربی را جایگزین آن کرد و سپس این نام را به کل خلیج فارس تعمیم داد.
این در حالی است که تا اوایل دهه 1960 در باره نام خلیج فارس هیچ گونه بحث و جدلی در میان نبوده و در تمام منابع اروپایی و آسیایی و آمریکایی، دانشنامه‌ها و نقشه های جغرافیایی این کشورها از خلیج فارس در تمام زبان ها به همین نام یاد شده است.
چند سال پیش وقتی اطلس نشنال جغرافی اقدام به تحریف و تغییر نام خلیج فارس کرد موجی از خشم و اعتراض عمومی در میان تک تک ایرانیان به راه افتاد و هر کس از طریقی سعی در نشان دادن مراتب اعتراض خود به مدیران این موسسه بود که در نهایت یک طومار اینترنتی با صدها هزار امضاء برای مدیر آن موسسه ارسال شد که منجر به عذرخواهی رسمی او از ملت ایران شد و این اقدام هماهنگ و خودجوش ایرانیان نشان داد که اصالت و هویت آنها تا چه اندازه برایشان حائز اهمیت است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.