حجت الاسلام رحیم جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی ها در حوزه فرهنگ و هنر استان در راستای تحقق این شعار است.
او با تاکید بر اهمیت حمایت از کالای ایرانی، گفت: باید مردم مصرف و استفاده از کالای ایرانی را باور کنند چرا که این رمز رونق تولید است و رونق تولید رمز توسعه اقتصادی است.
وی اظهار کرد: توسعه اقتصادی کشور یعنی تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکای به خود و اعتماد به نفس است و ما در حوزه فرهنگ و هنر این موضوع را دنبال می کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه ما در دنیای هستیم که دشمنان نمی خواهند رشد کنیم، افزود: ما 40 سال انقلاب را مدیریت کردیم و مراحل سخت هشت سال جنگ را به پایان رساندیم و در این سال ها به این خودباوری و ایمان رسیدیم که اگر اراده کنیم و بخواهیم می توانیم آن جوری که بخواهیم باشیم.
وی تصریح کرد که خودباوری را در داخل باید تقویت کنیم چرا که رمز پیشرفت ما در دوران بعد از انقلاب خودباوری بوده است.
حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: امروز ما در عرصه بین الملی و ملی نیازمند تقویت شاخص های توسعه ای هستیم و باید اتکای به خود را تقویت کنیم.
او یکی از بخش های مورد نظر دشمن برای تحقق برنامه های خود را حوزه فرهنگ و هنر از طریق جریان های انحرافی و القای مسایلی برای بی هویتی جوانان دانست.
وی با بیان اینکه جوانان در تیررس هجمه های دشمنان هستند، گفت: باید با درک این واقعیت، فضا را برای حضور جوانان و مردم جذاب، بانشاط و گرم و صمیمی کنیم.
وی افزود: با ایجاد نشاط و امید در میان مردم باید به سمت اتکای به خود و افزایش تولیدات فرهنگی وهنری و تجاری سازی آن حرکت کنیم و از این طریق خودمان را در دنیا قوی و مطرح نماییم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: افزایش کمی و ارتقای کیفی تولیدات حوزه فرهنگ و هنر استان به عنوان کالای تولید داخل در دستور کار است.
حجت الاسلام جعفری، تجاری سازی این تولیدات در استان را از دیگر برنامه های این اداره کل دانست و افزود: بر روی این تولیدات کار کارشناسی انجام می دهیم تا از نظر کیفی توان رقابت داشته باشند.
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود سال 97 را به نام سال 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری کردند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.