آیت الله محمدحسن ممدوحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: در عصر جاهلیت و زمانی که شرک و بت پرستی به حد اعلای خود رسیده بود خداوند متعال، پیامبر اسلام (ص) را مامور هدایت انسان ها کرد.
وی افزود: رسول مکرم اسلام (ص) ابتدا به صورت مخفیانه به دعوت افراد به دین اسلام مشغول بود تا اینکه از جانب خداوند مامور شد رسالت خود را علنی و آشکارا کرده و علیه شرکت و بت پرستی قیام کند.
آیت الله ممدوحی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) با آنکه سواد هم نداشت بر علوم زمان مسلط و دانای غیب و نهان بود و در واقع یکی از معجزات ایشان همین بود که درس نخوانده به آن درجه از علم و معرفت و دانش رسیدند.
وی گفت: برگزیده شدن پیامبر(ص) به رسالت، لطف بزرگ خداوند در حق بشریت بود تا بدین وسیله نجات پیدا کرده و از شر شرک و بت پرستی رهایی یابند.
وی در پایان گفت: رسول اکرم (ص) دینی را به جهانیان عرضه کرد که کاملترین دین ها و منشاء هدایت و نجات آن ها شد، دینی که کاملترین دستورات زندگی را بیان و پیروان و عمل کنندگان به دستورات آن سعادتمند ترین افراد هستند.
پبامبر اسلام (ص) در روز 27 رجب سال 40 عام الفیل، (13 سال پیش از هجرت) و در غار حرا از سوی خداوند متعال به عنوان آخرین پیامبر الهی مبعوث شدند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.