به گزارش خبرنگار ایرنا، جمشید انصاری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب با تجلیل از ایثار مردم این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد؛ دولت بتواند به جبران استقامت مردمان این دیار، قدم های بیشتر و بهتری را برای رفاه آن ها بردارد.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته کارهای خوبی هم صورت گرفته اما نداشتن برنامه ریزی مناسب و اولویت گذاری ها باعث شده تا امروز عدم توازن را در استان کرمانشاه نسبت به استان های دیگر شاهد باشیم و نمونه آن آمار بالای بیکاری در کرمانشاه است.
معاون رییس جمهوری گفت: با توجه به پتانسیل مناسب استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی درصددیم تا سهم بیشتری را از منابع آب در حدی که بتوانیم امکان افزایش سطح زیرکشت استان کرمانشاه را شاهد باشیم از طریق وزارت نیرو اختصاص دهیم.
انصاری با اشاره به ذخایر معادن قیر طبیعی گیلانغرب و صنایع منطقه گفت: برای جذب سرمایه گذار باید برنامه مناسب تدوین و امکان ظرفیت سنجی بیشتری از نظر فرآوری این معادن تعریف شود تا اشتغال بیشتری ایجاد و به رفع معضل بیکاری کمک شود.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: موضوع امکان برخورداری کارکنان دستگاه های اداری از حق مرزی نیز مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد تا درصورت استحقاق قانونی این خواسته محقق شود.
انصاری اظهار داشت: دولت نگاه ویژه ای به فعال کردن اقتصاد مناطق روستایی دارد و اختصاص تسهیلات مناسب برای این مهم فرصت ارزشمندی برای رفع مشکل اشتغال روستایی و معیشت خانواده ها است.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع اشتغال روستایی باید سعی کنند برنامه متناسب با ظرفیت های منطقه را تعریف کنند.
وی سهم شهرستان گیلانغرب را در بخش تسهیلات روستایی وعشایری 120 میلیارد ریال ذکر کرد.
جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در بدو ورود به گیلانغرب با حضور در مزار شهدا با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان شهرستان ادای احترام کرد.
وی هدف از سفر خود را بررسی آخرین وضعیت روند بازسازی مناطق زلزله زده و همچنین مسائل ومشکلات شهرستان و خانواده های زلزله زده به نمایندگی از طرف دولت اعلام کرد.
معاون رییس جمهوری گفت: پس از بازدید و جمع بندی لازم موارد احصاء و عصر امروز در جلسه هیات دولت به منظور تصمیم گیری مطرح خواهد شد.
انصاری هم اکنون عازم روستای شنقال خالدی و مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب شد.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت و 15 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.