به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله نازپرورده روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حکومت نبوی و علوی است و به همین دلیل نیز توجه خاصی به جایگاه والای زنان و نقش و کرامت انسانی آنان دارد.
وی اظهارداشت: بانوان در نظام اسلامی با تاسی از حضرت فاطمه زهرا (س) فرزندانی تربیت کرده اند که در راه حریم ولایت از جان شیرین خود گذشتند و عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.
وی، ولایت پذیری را از شاخصه های مهم حضرت زهرا (س) بیان کرد و گفت: این بزرگ بانوی اسلام در طول عمر با برکت خود، همواره یار و یاور ولایت بودند و برای تحقق این مهم، از جان شیرین خود گذشتند.
معاون فرماندار قصرشیرین ادامه داد: زنان در نظام اسلامی باید با تاسی و الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا (س) در مسیر ولایت گام بردارند.
نازپرورده اظهار کرد: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصتی مناسب برای انعکاس دستاوردهای ارزنده بانوان کشور در زمینه‌های مختلف و نقش چشمگیر آنان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن است.
وی اضافه کرد که خداوند متعال سوره مبارکه کوثر را در شان و تبین مقام والای حضرت زهرا (س) نازل کرده است و این خود معرف شخصیت والای این بزرگ بانوی اسلام است.
حضرت فاطمه (س) در روز جمعه بیستم ماه جمادی الثانی سال پنجم بعثت به دنیا آمد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از 2 مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد.
7079/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.