به گزارش ایرنا، آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: عدالت اجتماعی، آرمانی انسانی است که باید در جامعه محقق شود چرا که پروردگار به تحقق آن نیز فرمان داده است.
وی با تاکید براینکه تحقق عدالت اجتماعی یکی از پایه های دین اسلام و یکی از علل وقوع انقلاب اسلامی است، افزود: برقراری عدالت اجتماعی موجب توسعه همه جانبه جامعه می شود که نباید از این ارزش الهی غفلت کرد.
امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر رعایت تقوای الهی در جامعه، به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) اشاره کرد و ادامه داد: مادران ایرانی و اسلامی با الگوگیری از این بانوی بزرگوار، توانسته اند فرزندانی رشید تربیت کنند که برای دفاع از این مرز و بوم از جان و مال خود بگذرند.
آیت الله حجتی با تاکید براینکه دین اسلام شریعتی جامع و کامل است، افزود: عدالت در اسلام همه شئون را شامل می شود که برقراری آن در طبیعت از طریق رفتار صحیح با محیط زیست و اهمیت درختکاری نمود پیدا می کند.
وی توجه ویژه رسول خدا (ص) به درختکار ی را نمونه ای دیگر از توجه اسلام به این قضیه عنوان کرد و افزود: بنا به فرموده پیامبراکرم (ص) هرکس درخت نیازمند به آب را سیراب کند، گویا انسان مومن تشنه را سیراب کرده است و از سوی دیگر نهی از قطع درخت از تاکیدات اسلام است.
وی از 14 اسفند ماه به عنوان رو احسان و نیکوکاری و از هفته جاری به عنوان سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یاد کرد و افزود: این فضیلت اخلاقی یکی دیگر از تاکیدات دین مقدس اسلام است که به دستگیری از مستمندان همواره تاکید می کند.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.