به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش سرپل ذهاب افزود: امسال پیک های نوروزی را به این دلیل که در تعمق و تثبیت یادگیری نقشی نداشتند، حذف کردیم.
او گفت: ابراز وجود، قوه تخیل و خلاقیت دانش آموزان از طریق داستان، مهارت های خواندن و نوشتن، پرورش پیدا می کند و تنوع علایق و سلایق شان به رسمیت شناخته می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه این جلسه گفت: از سرگیری فعالیت های آموزشی و تربیتی در سرپل ذهاب پس از زلزله مرهون تلاش فرهنگیان است.
حکیم زاده، کودکان را سرمایه های ایران زمین دانست و افزود: ما به آموزش و پرورش اعتقاد داریم که تک تک کودکان را صاحب کرامات ذاتی کرده است و در این بین انتظار داریم کودکان براساس دارایی های هوش و یا ثروت خانوادگی طبقه بندی نشوند.

**تخریب 59مدرسه در سرپل ذهاب
رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز در این جلسه گفت: قبل از وقوع زلزله در این شهرستان 17 هزار تن دانش آموز در 788 کلاس آموزشی و 221 فضای آموزشی مشغول فعالیت های آموزشی و پرورشی بودند.
روح اله عباسیان افزود: در زلزله اخیر 59 مدرسه در سرپل ذهاب به صورت کامل تخریب شد و مابقی مدارس نیز از 20 تا 100 درصد دچار خسارت شدند وعلاوه بر از بین رفتن فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی هم از بین رفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود پس از زلزله در تاریخ هشت آذر همه مدارس شهرستان بازگشایی شدند و به نحوه شایسته ادامه فعالیت آموزشی را نیز به صورت یک، دو و سه نوبت از سر گرفتند.
رئیس اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب در ادامه گفت: همچنین در اثر زلزله اخیر79 دانش آموز و 2 تن از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان جان خود را از دست دادند و یک هزار و 420 دانش آموز و 320 فرهنگی نیز مصدوم شدند.
عباسیان افزود: فرهنگیان شهرستان سنگر تعلیم و تربیت را در زمان بحران زلزله خالی نگذاشتند و این بسی جای تقدیر از جامع فرهنگیان ایثارگر شهرستان دارد.
تا قبل از وقوع زلزله 221 مدرسه با 738 کلاس درس در سرپل ذهاب دایر بود.
هم اکنون پس از زلزله 120 مدرسه از طریق کانکس، 100 مدرسه از طریق ساختمان و یک مدرسه از طریق چادر اداره می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی و کلی شده است.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.