مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آبگرفتگی چادرها به عنوان معضل تازه برای مردم مصیبت زده سرپل ذهاب یاد کرد و گفت: 25 هزار خانوار در چادر و کانکس زندگی دشواری دارند.

رضا محمودیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت بارندگی در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌ها در استان کرمانشاه و به خصوص در مناظق زلزله‌زده برخی از چادرها و کانکس‌ها دچار آبگرفتگی شدند.
 
وی افزود: محل‌هایی برای جابجایی مردم مشخص‌شده که مرتفع تر از سطح زمین است و شب گذشته بسیاری از مردم به آن مکان‌ها جابجا شدند.
 
محمودیان گفت: برای افرادی که آب وارد چادرهای آنها شد نیز چادرهای جایگزین در جای مناسب برپا شده است.
 
مدیرکل ستاد بحران استان کردستان تصریح کرد: نیروهای امدادی هلال احمر، آتش‌نشانی، امداد راهداری و فوریت‌های‌پزشکی نهایت سپاس و قدردانی را دارم چرا که‌بسیاری از این نیروها با وجودی که خانواده‌های‌شان درگیر مشکلات زلزله اخیر هستند به طور جدی و شبانه روزی در امر خدمتگزاری به مردم مناطق زلزله زده کوتاهی نمی کنند.

محمودیان گفت: وسایل گرمایشی و سوخت مورد نیاز در بین مردم مناطق زلزله زده به اندازه نیاز توزیع شده است.

وی از تاثیر بارندگی شدید بر ساختمان‌های آسیب دیده هم یاد کرد و افزود: مواردی داشتیم که به دلیل بارندگی شدید بخش‌هایی از ساختمان ریزش کرده اما به کسی آسیب وارد نشده است.
 
محمودیان افزود: طبق اعلام آخرین آمار 25 هزار خانوار هم اکنون در چادر و کانکس به سر می‌برند. از این تعداد هشت هزار خانوار در روستاها و مابقی در شهر است.
 
وی گفت: در روستاها هفت هزار دستگاه و در شهرها با کانکس‌های اهدایی خیرین حدود 3500 دستگاه کانکس توزیع شده است.

 محمودیان درباره وضعیت محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه اظهار داشت: به جز محور دالاهو که به دلیل ریزش کوه مسدود است و هم اکنون توسط عوامل راهداری در حال بازگشایی است دیگر محورهای این استان باز و تردد در آنها به صورت روان جریان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.