امید قادری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان 9 هزار نفر مستمری دریافت می کنند و از سوی دیگر کرمانشاه با معلولیت و جانبازی برجای مانده از دوران هشت سال جنگ تحمیلی مواجه است.
وی با بیان اینکه معلولیت ها براساس تشخیص کمیسیون به انواع متعدد ضعیف، متوسط و شدید تقسیم می شود، افزود: غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک در شهرهای بالای 50 هزار نفر از سیاست ها و اهداف بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت ها است.
به گفته قادری، معلولان نیازهای برابری دارند که باید این فرصت برابر اجتماعی را در اختیار آنان قرار داد تا بتوانند توانایی های خود را به خوبی شکوفا کنند.
قادری یادآور شد، معلولیت ها به اشکال مختلف جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی و اختلالات روانی تقسیم می شوند و بیش از 118 معلول در مناطق زلزله زده شناخته شدند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی مراحل پایانی را طی می کند، اظهار داشت: این قانون از سوی دولت مورد حمایت قرار گرفته که در آن اهداف و مباحثی در رابطه با اشتغال معلولان، مناسب سازی و رفت و آمد و همچنین نیازهایی در بعد مسکن وجود دارد که تصویب آن موجب ارائه خدمات بهتر به معلولان می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 612 روستا است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.