حجت الاسلام رحیم جعفری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مصوبات سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمانشاه اجرای برنامه های هنری توسط هنرمندان سراسر کشور در مناطق آسیب دیده زلزله اخیر کرمانشاه بود.
او گفت: از آنجا که حساسیت موضوع بالاست، وزیر و معاونان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرس قاطع پیگیر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان های زلزله زده کرمانشاه هستند.
وی اظهار کرد: سلسله برنامه های سرزمین مهربانی به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد و به همت مدیران و مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان سراسر کشور از روز یکشنبه (١٧دی) آغاز شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: استان سمنان، اولین استانی بود که برنامه مفرح و هنری خود را با حضور هنرمندان علاقه مند و دلسوز خود در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب به مدت ٢ روز اجرا کرد که مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفت.
حجت الاسلام جعفری گفت: حضور بی آلایش، صمیمانه و بی دریغ هنرمندان در کنار کودکان و نوجوانان که نشان از ارزش های انسانی دارد، تسلی بخش دردهای آنان است.
او اظهار کرد: روز شنبه آینده هنرمندان استان قزوین با حضور خود در این مناطق به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هشتم دی ماه امسال از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.