به گزارش ایرنا، افروز صفاری فرد روز دوشنبه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس در مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه اظهار داشت: هنردرمانی در اولویت های کاری بهزیستی قرار دارد.
وی ادامه داد: از زمانی که ماشین و صنعت به زندگی بشر وارد شد شاهد حرکت به سمت روزمرگی و یکنواختی بودیم از همین رو هنر وارد زندگی و موجب تلطیف شدن آن شد.
صفاری فرد ادامه داد: هنر وسیله انتقال احساس لطیف و زیبای روح به دنیای پیرامون است و تئاتر وسیله ارتباطی برای انتقال احساس است.
وی ادامه داد: بهزیستی برای کاربردی کردن هنر به همه زمینه های هنری توجه دارد ولی در این بین تئاتر از تاثیری دو چندان برخوردار است.
به گفته مدیرکل دفترتوانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی، شاید معلولان نتوانند همه نقش های تئاتر را به خوبی ایفا کنند ولی می توانند به شایستگی پیام های احساسی را منتقل کنند.
این مسئول اظهار داشت: معلولان با ایفای نقش در تئاتر می توانند به خودباوری رسیده و هیجان های خود را تخلیه کنند و بهزیستی با کاربردی کردن هنر می کوشد تا مددجویان سهم خود را از زندگی بگیرند.
دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر معلولان زاگرس 18 نمایش در بخش رقابتی را انتخاب و یک گروه نیز از کردستان عراق به عنوان مهمان در کنار آثار رقابتی از یکم تا چهارم دی نمایش های خود را در شهر کرمانشاه اجرا کردند.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.