به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز در مسجد جامع با تاکید بر آگاهی بخشی در برابر زلزله و بلایای طبیعی افزود: آموزش به مردم در زمینه نحوه مواجه با بحران بسیار ضروری است و دستگاه های متولی باید در این ارتباط به صورت جدی تلاش کنند.
وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: این زلزله یک تلنگر جدی به همه مسئولان و مردم بود که خود را بهتر و بیشتر برای مقابله با این حوادث آماده کنند.
خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه های خود به تلاش های مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برای اقامه و ترویج فرهنگ نماز در کشور اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره از دستگاه های مختلف کشور خواسته اند همه امکانات را برای ترویج نماز در کشور بسیج کنند.
آیت الله علما به برگزاری اجلاس نماز در بندرعباس نیز به عنوان رویداد مهمی در این ارتباط اشاره کرد و افزود: دعوت به نماز از زیباترین جلوه های زندگی است و همه برای این فریضه دینی و ستون دین مبین اسلام باید تلاش کنند.
او به اول دی ماه سالروز تاسیس سازمان نهضت سواد آموزی نیز اشاره کرد و اقدامات و فعالیت های این سازمان را منجر به ریشه کنی بیسوادی در کشور دانست.
وی اظهار کرد: علم و دانش در دین مبین اسلام مورد تاکید است و سازمان نهضت سواد آموزی نیز به خوبی در راستای این تاکید دینی فعالیت کرده است.
امام جمعه کرمانشاه به رحلت آیت الله حائری شیرازی نیز اشاره کرد و با تمجید از آن مرحوم رحلت ایشان را فقدانی بزرگ دانست.
آیت الله علما به سالروز تولد حضرت عیسی(ع) نیز اشاره کرد و با برشمردن ویژگی های رفتاری این پیامبر بزرگ خدا گفت: کاش سران کشورهایی که ادعای پیروی از حضرت عیسی (ع) را دارند به دستورات و توصیه های آن پیامبر بزرگ خداوند عمل می کردند.
وی اظهار کرد: برخوردها و رفتار این مدعیان با آزادگان و آزادیخواهان در سراسر دنیا با دستورات حضرت عیسی (ع) همخوانی نداشته و هیچ سنخیتی با دین مسیحیت ندارد.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.