به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر علی سروش روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سرسرای اجتماعات بیمارستان با هدف تشریح چگونگی اجرای این طرح افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح کمک به خود بیماران در راستای تسریع در روند بهبودی است و از این رو خواهان همکاری مردم برای اجرای مطلوب طرح هستیم.
وی با بیان اینکه حضور بیش از حد ملاقات کنندگان در محیط بیمارستان برای عیادت بیماران بر روند بهبودی بیمار و خدمات دهی کادر بیمارستان تاثیر منفی می گذارد گفت: هدف عوامل بیمارستان بهبودی هرچه سریعتر بیماران و جلوگیری از طولانی شدن حضور آنها در بیمارستان است.
وی گفت: هرچه بیمار بیشتر در بیمارستان بماند هزینه های درمان هم به تبع بالا می رود و بیمارستان هم ساز و کاری برای تخفیف و یا کاهش هزینه ها ندارد و از این رو هزینه های زیادی بر بیماران تحمیل می شود.
وی تاکید کرد اگر ملاقات ها ساماندهی و از ازدحام بیمارستان کاسته شود کادر درمانی به راحتی می توانند خدمات خود را به بیماران ارائه کنند و این در تسریع روند بهبودی بیمار تاثیر می گذارد و باعث می شود زمان کمتری در بیمارستان بماند.
او مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه را بزرگترین مرکز غرب کشور دانست و گفت: در شبانه روز حدود 18ت 20هزار نفر به عنوان بیمار، ملاقات کننده و همراه به این مرکز مراجعه می کنند و این موضوع باعث شلوغی بیش از حد بیمارستان شده است.
دکتر سروش اذعان کرد که این شلوغی روند کار کادر بیمارستان را مختل کرده و ادامه این وضعیت نه به نفع بیمار و نه به نفع بیمارستان است و از این رو طرح ساماندهی ملاقات های بیمارستانی را با کمک دستگاه های مختلف اجرایی پیش می بریم.
به گفته او بیش از 2هزار پرسنل از جمله 200متخصص و فوق تخصص و 600پرستار در قالب 30بخش و 800تخت فعال در این بیمارستان به مردم منطقه غرب کشور خدمات درمانی ارائه می دهند.
او دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری، نیروی انتظامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه ها را به عنوان عوامل دست اندرکار اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: اهداف این طرح بدون فرهنگ سازی و اجتماعی کردن آن محقق نمی شود و از این رو جایگاه رسانه ها را در این طرح برجسته دیده ایم.
او خواستار برگزاری نشست های مستمر با رسانه ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ ملاقات در استان شد و گفت: نهادینه شدن این فرهنگ در ارتقای بهره وری کادر درمانی بیمارستان بسیار موثر است.
مدیرعامل مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به ممنوعیت ورود اطفال به این مجتمع نیز اشاره کرد و گفت: ورود اطفال به داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی در دنیا ممنوع است و ما نیز این طرح را شروع کرده ایم و از خانواده ها درخواست می کنیم در صورت مراجعه به این مرکز اطفال را همراه خود نیاورند.
دکتر سروش تمام تلاش پرسنل این مجتمع را ارائه خدمات مطلوب و مورد رضایت مردم دانست و افزود: برای تحقق این اهداف خود نیازمند همکاری بیشتر و بهتر مردم هستیم.
بیمارستان 800 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه در 11 طبقه سال 84 آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.