حجت الاسلام هادی عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیر ماه سال 67 بود که به دستور حاکم وقت رژیم بعثی عراق و در زمان جنگ تحمیلی، روستاهای زرده و نثاردیره در دالاهو و گیلانغرب و همچنین بخشی از ثلاث باباجانی بمباران شیمیایی شد.
وی ادامه داد: به دنبال وقوع این حادثه دلخراش، بسیاری از مردم این مناطق نتوانستند مدرک خاصی برای تعیین دقیق درصد مجروحیت خود ارائه کنند.
حجت الاسلام عسگری افزود: هرچند در این سال ها کمیسیون های مختلفی تشکیل شد و درصد جانبازی افراد نیز تعیین شده اما در سفر اخیر حجت الاسلام شهیدی رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به مناطق زلزله زده، این افراد به همراه خود ما خواستار احقاق حقوق افراد آسیب دیده شدیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ادامه داد: امیدواریم با بررسی دقیق و کارشناسی مسئله، موضوع تعیین درصد جانبازی افراد حادثه دیده کاملا دقیق و مشخص شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
وی ادامه داد: حجت الاسلام شهیدی نیز در سفر به کرمانشاه برای بررسی دقیق موضوع قول مساعد داد و قرار شد نمایندگانی از تهران به مناطق شیمیایی شده کرمانشاه در زمان جنگ سفر و ماجرا را کارشناسی کنند.
حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: قرار است تا کمتر از 45 روز دیگر، سه کمیسیون برای اهالی روستاهای زرده و نثاردیره در دالاهو و گیلانغرب و همچنین بخش هایی از ثلاث باباجانی تشکیل و افراد تحت آزمایش مجدد قرار گیرند.
وی در پایان گفت: هم اکنون جانبازان حمله شیمیایی از تمامی مزایای سایر جانبازان دوران دفاع مقدس برخوردار هستند.
استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس 9 هزار و 800 شهید و بیش از 20 هزار جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.