به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه روز سه شنبه در جریان بازدید از این روستاها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای ریزش تخته سنگ ها از ارتفاعات و رانش زمین، خسارات بسیار زیادی به واحدهای مسکونی روستایی انجاورود، چمن گلین و گاومیش چران از توابع گیلانغرب وارد کرده است.
وی اظهارداشت: هم اکنون نگرانی از تداوم ریزش کوه وجود دارد که باید در کمترین زمان ممکن با انجام کار کارشناسی، تدابیر لازم در خصوص امکان جا به جایی روستا و یا انجام کار بازسازی در مکان فعلی هر کدام از این روستا ها اتخاذ شود.
وی بیان کرد: در هر شرایط حفظ جان مردم و انتخاب راه حل درست، اولویت کاری مسئولان است تا با اتخاذ راهکار اصولی، اقدام های بعدی در خصوص ایمن سازی این روستاها صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهارکرد: به علت موقعیت مکانی برخی از این روستاها از جمله در منطقه گلین که در کوهپایه و در پایین دست ارتفاعات پیران و بان سیران در دماغه کوه قرار گرفته اند، واحدهای مسکونی با خطر جدی ناشی از ریزشکوه و صخره ها مواجه اند.
نیک کردار تاکید کرد که با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی و وقوع سیلاب از ارتفاعات رشته کوه بان پیران و بان سیران منطقه گلین، تمام واحدهای مسکونی در معرض تهدید و تخریب قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: راهکار پیشگیرانه، جا به جایی فوری و تخلیه واحدهای مسکونی در شرایط فعلی بهترین اقدام در راستای حفظ سلامت روستاییان است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.