به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازسازی که با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای قصرشیرین برگزار شد، افزود: از مجموع یک هزار و 200 واحد مسکونی روستایی این شهرستان، 350 واحد، طبق ارزیابی بنیاد مسکن تخریبی است و بقیه واحدهای مسکونی نیز نیازمند تعمیر و بازسازی است.
وی بیان کرد: به مالکان واحدهای مسکونی روستایی که در جریان زلزله اخیر تخریب شده اند، علاوه بر اهدای کانکس و پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات برای ساخت، 100 میلیون ریال نیز در قالب تسهیلات قرض الحسنه و 50 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اهدا می شود.
فرماندار قصرشیرین افزود: در جریان زلزله اخیر تمام مجموعه دولت پای کار آمدند و توان خود را برای ساخت واحدهای مسکونی این شهرستان به کار گرفته اند.
اکبری اظهارداشت: از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده ناشی از زلزله اخیر استفاده می شود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیومتر مرز دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 505 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.