به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نیک کردار عصر سه شنبه در کمیسیون ماده پنج طرح تفضیلی مربوط به شهر زلزله زده سرپل ذهاب افزود: با توجه به اینکه بسیاری از تخریب ها مربوط به حاشیه نشین های این شهر است بنابراین در بازسازی باید طرح توانمندسازی ساختار و معماری شهری گرفته تا توانمندسازی های اجتماعی، اقتصادی در این مناطق را در نظر بگیریم.
وی با اشاره به اینکه بازسازی شهر سرپل ذهاب از نظر رعایت اصول ساختمانی و شهری باید به گونه ای باشد که به عنوان پایلوت (نمونه) مطرح شود، گفت: در این جلسه مشکلات مردم منطقه برای گرفتن صدور پروانه ساخت مورد بررسی قرار گرفت.
نیک کردار گفت: هر اندازه که می توانیم برای ساخت بهتر شهر و ساختمان های مسکونی و تجاری آن باید تلاش کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی کرمانشاه، خواستار تخریب سازه های ناپایدار شد و گفت: ساختمان هایی که تخریب نشده اند ولی ناپایدار هستند باید تخریب شوند و دوباره ساخته شوند.
وی گفت: برای راحتی و سریع صادر شدن پروانه ساخت، مقام سازی و همچنین تعیین تکلیف مردم، نیازمند ایجاد یکسری ضوابط در طرح تفضیلی شهری هستیم که بعد از تصویب به اطلاع مردم و ناظران نظام مهندسی خواهد رسید.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.