برای پاره پاره کردن ادیان، اقوام و مذاهب ایرانی ده ها سال برنامه ریزی و تلاش شده است و شاید اگر پیوستگی ریشه‌دار ملت و جهت گیری وحدت آفرین انقلاب اسلامی نبود، اکنون به جای ملت ایران شاهد جمعیت ها و فرقه هایی پراکنده و ضد هم بودیم.
این درهم تنیدگی تاریخی ملت البته همیشه بروز و نمود ندارد و گاه آنچنان تحت تاثیر مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قرار می گیرد که ممکن است عده‌ای تصور کنند، شکاف و اختلاف بین مردم عمیق است و قابل ترمیم هم نیست.
زلزله ویرانگر7.3 ریشتری کرمانشاه، فجایع و صحنه‌های تلخ و دردناکی را رقم زد اما در دل این مصیبت کم‌ سابقه، اتفاقات زیبا و شرینی رقم خورد که مهمترین آنها شکوفا شدن دوباره و تمار عیار وحدت و همدلی بین اقشار مختلف با هر دین، مذهب و نژادی بود.
زلزله ‌زده‌های کرمانشاه از فردای زلزله 21 آبان تاکنون، شاهد همدردی و مهرورزی همه ایرانیان بوده اند؛ نه فقط ابراز محبت که هر کسی هر چه از دستش برآمده برای نشان لبخند یا فراموشی دردی از دردهای کردهای مصیبت ‌دیده انجام داده است.
میلیون ها نفر کمک نقدی کرده یا اقلام مورد نیاز زلزله زده ها را راهی کرمانشاه کرده اند و هزاران نفر هم خود به دل جاده های منتهی به کرمانشاه زده و همدلی شان را به صورت حضوری ابراز کرده اند.
در 10 روز گذشته از هم وطنان زرتشتی و بلوچ گرفته تا ترکمن ها و آذری‌های خونگرم، زلزله ‌زده‌های شیعه و اهل سنت کرمانشاه را سرشار از محبت، عشق و انواع کمک کرده اند.
حتی ایرانیان عرب در استان خوزستان هم سنگ تمام گذاشته اند؛ نمونه آن صحنه های زیبای حضور چندین روزه آنان در روستاهای زلزله زده و پخت و پز غذا برای مصیبت دیده‌هاست.
تردیدی نیست که شکوفا شدن و تحکیم وحدت و انسجام اقوام و ادیان مختلف ایران روشن ترین تصویری است که آن روی زلزله کرمانشاه نشان داد؛ زلزله‌ای که بی شک چارچوب تصورات دشمنان جمهوری اسلامی را به هم ریخت.
مردم نشان دادند که برچسب‌هایی که دشمنان به برخی از اقوام ایرانی می زنند و با هدف تفرقه‌افکنی آنان را تروریست یا تجزیه طلب وانمود می کنند، بیش از آنچه واقعیت داشته باشد، حاصل یک فضاسازی هدفمند سیاسی- رسانه‌ای است که البته هرگز نمی تواند وجدان عمومی را فریب دهد.
این واقعیت به ویژه پس از تلاش های دشمنان غربی و عربی ایران برای کشاندن قوم کرد در بازی سیاسی کردستان عراق و کوک کردن ساز 'کردستان بزرگ' اهمیت ویژه ای دارد و نشان داد که گسستن پیوند تاریخی و قلبی قوم کرد با دیگر اقوام ایرانی برای هیچ یک از آنها نه پذیرفتنی است و نه شدنی.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.