فرهاد همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در سومین روز از حادثه زلزله اخیر صدها خانوار همچنان شب و روز را بدون سرپناه بسر می برند.
وی بیان کرد: چندین روستای گیلانغرب که در نزدیکی شهرستان سرپل ذهاب قرار دارند، در جریان زلزله اخیر صد درصد تخریب شده است و علاوه بر این ده ها روستای دیگر نیز بین 50 تا صد درصد تخریب شده اند.
وی چادر، آب آشامیدنی، مواد غذایی و وسایل گرمایشی را مهمترین نیاز مردم گیلانغرب ذکرکرد و افزود: با تمهیدات صورت گرفته از سه شنبه شب (دیشب)، یک هزار و 200 تخته چادر بین روستاییان و شهروندان آسیب دیده در حال توزیع است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب، با بیان اینکه اعضای مدیریت بحران با همه توان در راستای خدمات دهی به زلزله زدگان پای کار هستند، از مسئولان استانی و کشوری به یاری مردم این شهرستان بشتابند.
همتی اضافه کرد که آب آشامیدنی شهر گیلانغرب به علت آلودگی و کدر بودن بالای آن همچنان قطع هست و آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.
وی گفت: ارسال و توزیع آب آشامیدنی بسته بندی شده در مناطق روستایی و برخی مناطق شهری همچنان در دستور کار است و تاکنون چندین محموله به سطح روستاها ارسال شده است.
وی اظهارداشت: کار بررسی و ارزیابی خسارت های ناشی از وقوع زلزله اخیر نیز آغاز شده و کارشناسان شهرداری و راه و شهرسازی برای واحدهای سطح شهر و بنیاد مسکن در سطح روستاها مشغول ارزیابی خسارت ها هستند تا پس از جمع بندی نهایی از طریق مبادی ذیربط تامین و در قالب کمک های بلاعوض یا تسهیلات بانکی به زلزله زدگان پرداخت شود.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 432 کشته و 7817 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و به حدود 40 هزار واحد مسکونی خسارت کلی و جزیی وارد کرده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.