به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعدادی از پروژه های تاثیرگذار استان در حوزه ها و بخش های مختلف احصا و در حال نهایی شدن است.
وی با بیان اینکه لیست کامل این پروژه ها که مربوط به دستگاه های مختلف اجرایی است در اختیار مدیران استان قرار گرفته، افزود: آن ها تا پایان وقت اداری امروز فرصت دارند تا اگر پروژه اثرگذاری در حوزه کاری آن ها جا مانده آن را به استانداری ارائه کنند.
بازوند ادامه داد: لیست نهایی پروژه های احصا شده روز دوشنبه به وزارت کشور ارسال و این وزارتخانه نیز روز چهارشنبه آن ها را به وزارتخانه های مربوطه ارجاع خواهد داد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به نزدیک شدن زمان تحویل بودجه سال 97 از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این کار حداکثر تا روز 20 آذر انجام می شود و در این فرصت کمتر از یک ماه مدیران باید نهایت توان خود را برای جذب حداکثری اعتبارات به کار گیرند.
وی با بیان اینکه این ایام شب قدر مدیران استان است و باید با قدرت چانه زنی بالا بتوانند اعتبار لازم برای اجرای پروژه های خود را کسب کنند، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی در صورتی که نیاز باشد در این مدت به تهران سفر کنند و با وزارتخانه های خود مذاکرات لازم را انجام دهند.
بازوند، یکی از شاخص های ارزیابی مدیران استان را قدرت چانه زنی آن ها در جذب اعتبارات بیشتر عنوان و اظهار کرد: پس از تقسیم بودجه مشخص می شود کدام یک از مدیران ما تلاش بیشتری انجام داده اند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران استانی باید پیش از تقدیم لایحه بودجه به مجلس اعتبار لازم را جذب کنند، اظهار کرد: پس از ورود لایحه به مجلس عملا اقدام خاصی نمی توان انجام داد و نهایتا در حد یکی 2 درصد بتوان تغییری ایجاد کرد.
وی در ادامه از ساماندهی جاده گیلانغرب به سومار با استفاده از اسناد خزانه ای 250 میلیارد ریالی خبر داد و گفت: برای استفاده از این تسهیلات باید هرچه سریعتر پیمانکار پروژه انتخاب و معرفی شود.
بازوند همچنین اشاره ای نیز به تسهیلات 200 میلیارد ریالی یارانه ای از محل مصوبات سفر رهبر انقلاب برای اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: روسای سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تا پایان هفته گزارش خود را در خصوص اقدام های انجام گرفته برای جذب این اعتبار ارائه کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با جذب اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های مهم و اساسی استان، شاهد تحول و پیشرفتی ملموس در کرمانشاه باشیم.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.