پاشا مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود با عملکرد برداشت 6 و نیم تن ذرت دانه ای در هر هکتار، در مجموع بیش از 18 هزار و 400 تن از این محصول در گیلانغرب برداشت شود که این میزان در مقایسه با فصل زراعی 20 درصد افزایش دارد.
وی اظهار کرد: به منظور تسهیل در امر برداشت محصول، تعداد سه واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت 530 تن در روز پیش بینی و آماده شده است.
مدیر پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه نیز گفت: با تمهیدات صورت گرفته، 2 مرکز خرید در شهر گیلانغرب و دهستان دیره به منظور خرید تضمینی محصوب ذرت پیش بینی شده است.
اسماعیل پرویزی فر بیان کرد: افزود: با توجه به این که ظرفیت انبارهای ذرت خشک کنی در گیلانغرب تنها هشت هزار تن است و این میزان جوابگوی سطح برداشت نیست، ترتیبی اتخاذ شده تا مازاد محصول برداشتی که خارج از ظرفیت انباری شهرستان است در کمترین زمان به خارج از استان کرمانشاه انتقال یابد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز با تاکید بر ضرورت هماهنگی و برنامه ریزی منسجم در امر برداشت، خرید و تحویل به موقع محصول ذرت با توجه به آغاز فصل بارندگی، ضرورت نظارت مراکز مرتبط بر امر نرخ گذاری، ساعات فعالیت مراکزخرید، تامین به موقع سوخت و اطلاع رسانی مناسب را خواستار شد.
فرهاد همتی افزود: به لحاظ اهمیت موضوع، بازدیدهای دوره ای در فرایند برداشت محصول ذرت صورت خواهد گرفت.
ذرت کشت دوم شهرستان گیلانغرب محسوب است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالیانه 134 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.