مرز بین المللی خسروی از سال 92 به علت برخی ناامنی های آن ‌سوی مرز مسدود شد و بعد از پیگیری های مجدانه وزارت کشور و مسئولان استان کرمانشاه با مسئولان استان دیالی عراق سرانجام خسروی به مرز بازگشایی رسید.
براساس مصوبه ستاد اربعین، خروج زائران اربعین حسینی 6 استان کشورمان و همچنین زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی به کربلای معلی صورت می گیرد.
پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 2 میلیون زائر اربعین حسینی از سراسر کشور عازم عتبات عالیات شوند.
مرز خسروی که تا چند سال پیش دروازه اصلی عتبات عالیات در کشور بود، باعث شد نگاه دولت های مختلف به بیکارترین استان کشور برای توسعه همه‌ جانبه بیشتر شود به‌ طوری‌ که امروز در استان کرمانشاه در همه حوزه ها بخصوص راه‌های اصلی این استان اقدام های بسیار مفیدی در حال انجام است.
استان کرمانشاه اکنون پروژه های مهم و بزرگی را در حال انجام دارد که یکی از این طرح ها احداث بزرگراه کربلا از کرمانشاه تا خسروی است که حجم عظیمی از آن ایجاد شده است.
از آنجایی که مرز رسمی خسروی پذیرای میلیون ها زائر عتبات و عالیات در طول سالیان متمادی بوده، سرمایه‌ گذاری‌هایی خوبی در رابطه با ایجاد امکانات اقامتی و ساخت هتل‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران در شهرستان مرزی قصرشیرین و از جمله خسروی صورت گرفته که مرز خسروی را با مرزهای مهران، شلمچه و جزابه متمایز کرده است.
در این روزهای باقی مانده بسیاری از عاشقان و دلدادگان حسینی به عنوان نماینده از سوی گروه ها و هیاتهای مذهبی روانه مرز خسروی شده اند تا با راه اندازی ایستگاه های صلواتی (موکب ها) غبار و خستگی از جان و تن زائران حسینی بزدایند و میزبان زائران عشق باشند.
همه می خواهند خود را در اربعین به خورشید کربلا برسانند و با عزاداری و سوگواری بار دیگر حماسه ای زیبا از اوج دلدادگی به سرور شان حسین (ع) را به نمایش بگذارند.
مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز این روزها حال و هوای دیگری دارند، بسیاری از منازل به اقامتگاه و استراحتگاه زائران سید الشهدا تبدیل شده و برخی نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی قرار است از زائران اباعبدالله (ع) پذیرایی در خور و شان آنها داشته باشند.
مردم این منطقه که رفتن به کربلا برای آنها که در نزدیکترین نقطه به آن هستند براحتی امکان پذیر است اما میزبانی از زائران خورشید کربلا را به زیارت اباعبدالله (ع) ترجیح داده اند.
ستاد اربعین کرمانشاه نیز اعلام کرده تمام امکانات زیرساختی و خدماتی برای اسکان و تغذیه زائران حسینی در مرز خسروی فراهم شده است.
اتحادیه هتل داران استان کرمانشاه نیز اعلام کرده است 28 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 16 مهمان‌پذیر و 2 هتل آپارتمان در شهر کرمانشاه آماده پذیرایی از زائران اربعین است.
خبر بازگشایی مرز رسمی خسروی همه مسئولان و مردم را در یک هدف متمرکز کرده و همه آماده‌اند که کنگره بزرگ اربعین امسال را پرشورتر از چند سال پیش به انجام برسانند. یک مانور از اتحاد و همدلی برای میزبانی از زائران حضرت عشق.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.