به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار منوچهر امان اللهی روز سه شنبه در همایش راهوران محله در سرسرای اجتماعات مجتمع بعثت کرمانشاه، ارتقای فرهنگ ترافیک را نیازمند ورود تمامی افراد جامعه به این حوزه دانست و یادآور شد که ناهماهنگی دستگاه های متولی در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک بسیار زیاد است.
او تاکید کرد مردم، مسئولان و رسانه ها ضرورت دارد که بجا، درست و در حد لازم برای کاهش معضلات ترافیکی تلاش کنند تا شاهد کاهش آمار تلفات و حوادث جاده ای در استان باشیم.
وی اظهار کرد: رانندگان خودروهای شخصی باید به رعایت قوانین و مقررات رانندگی باور داشته باشند و اگر تخطی کردند، این مردم هستند که باید با تذکر به راننده خاطی به کمک پلیس بیایند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: هر فردی در هر جایی باید خود و دیگران را ملزم به ارتقای فرهنگ ترافیکی نماید، چرا که اقدام های پلیس و سایر دستگاه ها در این زمینه کافی نیست و نیازمند عزم و اراده همگانی است.
سردار امان اللهی یادآور شد که پلیس به صورت شبانه روزی در راه های درون و برون شهری حضور دارد، اما مردم هم می بایست همراه و همکار آنان باشند.
او گفت: توان فکری و مادی که در طراحی شهرها بکار گرفته شده است، کافی نیست و همچنان نواقص جدی دارد و با آموزش و فرهنگ سازی می توان به کاهش بخشی از تصادفات کمک کرد.
در نیمه اول امسال 6 هزار و 184 فقره تصادف در استان رخ داده و 229 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.
در نیمه ابتدایی امسال 229 نفر براثر تصادفات جاده ای در استان کشته شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فوت 242 نفر، پنج درصد کاهش داشته است.
در این مراسم از راهوران محله و نمونه های ترافیکی استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی قدردانی شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، حدود هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.