به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری بر رفع موانع بر سر راه اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه ها به ویژه بانک ها در این راستا باید همکاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند.
او بر تعامل میان دستگاه های اجرایی استان در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تاکید کرد و گفت: نباید فرصت سوزی کنیم بلکه باید از زمان نهایت استفاده را در راستای رفع مشکلات مردم ببریم.
وی با بیان اینکه امسال از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید و اشتغال نامگذاری شده است، افزود: این تنها یک نامگذاری صرف نیست و همه مدیران در پایان سال باید گزارش عملکرد خود در این حوزه را به مردم اطلاع دهند.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: این مقوله یک علم راهبردی و واژه کاملا علمی است و خوشبختانه امروز کشور به جایی رسیده که همه شامل سه قوه، نهادها، سازمان های دیگر و افکار عمومی بر روی اجرای این سند اجماع نظر دارند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به مقوله اشتغال و تولید در ذیل سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: ساز و کار ایجاد اشتغال و رونق تولید، تولید ثروت است که برای ایجاد آن باید سرمایه گذاری صورت گیرد.
بازوند با تاکید بر تسهیل موانع بر سر راه سرمایه گذاری در استان کرمانشاه افزود: برای برون رفت از مشکلات استان نیاز به مدیران انقلابی به این معنا که تسهیل گر باشند نیاز داریم.
وی تاکید کرد که باید سرمایه را در رگ و پوست استان جاری کنیم و لازمه این عمل رفع موانع بر سر راه تولید و سرمایه گذاری است.
وی از مدیران خواست با جدیت بخش خصوصی را کمک کنند و یادآور شد با اعتبارات دولتی نمی توانیم استان را به توسعه برسانیم و از این رو بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی باید در راستای جذب سرمایه گذاری تلاش کنند.
او با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک محور است، گفت: بانک ها در اغلب پروژه ها شریک هستند و از این رو انتظار داریم در اعطای تسهیلات تسهیل گری کنند.
وی از مدیران بانک ها نیز خواست مشورت برادرانه و دلسوزانه به سرمایه گذاران در استان ارائه دهند.
استاندار کرمانشاه اولویت اول دولت را ایجاد اشتغال دانست و گفت: هیچ اولویتی بالاتر از کار و اشتغال نداریم و خوشبین هستم که با تعامل و همکاری می توان به این هدف مهم دست یابیم.
بازوند با بیان اینکه همه ما در برابر مردم مسئول هستیم، گفت: به عنوان استاندار پاسخگوی تک تک جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه هستم و تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش و آسایش مردم استان با همکاری مجموعه مدیران به کار می بندم.

**سیستم بانکی تمایلی به اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی را ندارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: یکی از مشکلات اصلی در استان، تفسیر متفاوت در سیستم بانکی و بخش تولید است.
نعمت الله حقیقی با بیان این نکته که مدیران واحدهای تولیدی باید در اسرع وقت نسبت به تهیه مدارک مورد نظر برای دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: سیستم بانکی در دریافت وثایق از واحدهای صنعتی سختگیری های انجام می دهند که واحد تولیدی با مشکل تهیه و ارائه این وثیقه ها مواجه هستند.
او گفت: دیگر مشکل اینکه ضمانت هایی که سازمان صنایع کوچک تدارک دیده بانک های استان قبول ندارند و این مشکل باید مرتفع گردد.
وی همچنین اضافه کرد: به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی، واحدهای صنعتی تمایلی به ثبت نام در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات ندارند.
او در ادامه سخنان خود در مورد عملکرد ستاد تسهیل استان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 157 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی استان پرداخت شده است.
در ادامه این جلسه چند دستور کار از جمله مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده شرکت بازیافت زباله کرمانشاه و شرکت دانه بندی شن و ماسه صحنه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که استاندار دستور داد در ظرف یک هفته این 2 مورد پیگیری شود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.