به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز پنجشنبه در دیدار استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکل بیکاری که سال هاست گریبانگیر استان شده است، افزود: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود می توان تا حدی بر مشکل بیکاری غلبه کرد و شرایط بهتری رقم زد.
وی همچنین به موضوع اقتصاد مقاومتی که سال هاست رهبر معظم انقلاب روی آن تاکید دارند اشاره و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به مفهوم استفاده حداکثری از منابع موجود و بهره برداری صحیح از آنهاست.
وی همچنین پیگیری پروژه های نیمه کاره، تلاش برای دریافت اعتبارات لازم، به کارگیری نیروهای توانمند و تلاش شبانه روزی برای پیشرفت هرچه بیشتر استان را از استاندار کرمانشاه خواستار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان استعداد و ظرفیت بسیار خوبی در تولید محصولات باغی و کشاورزی دارد که باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح این امکان را فراهم کرد، گفت: هر استان و منطقه ای توانمندی و استعدادهای خاص خود را دارد که باید آن ها راشناسایی و کشف کرد.
آیت الله علما بخش های کشاورزی، باغداری و دامداری را از جمله استعدادهای استان دانست و با اشاره به وجود 900 هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز در استان، یادآوری کرد: با توجه به اینکه مشکل کم آبی نیز به آن صورت نداریم می توان بهترین استفاده و بهره برداری را از این موضوع کرد.
او تاکید کرد: ما می توانیم با تولید محصولاتی همچون پسته، زعفران، زیتون و عسل زمینه بهبود وضعیت اقتصادی خود را فراهم کنیم.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در آخرین آماری که از سوی مرکز آمار ایران و مربوط به فصل بهار منتشر شد با 20.2 درصد در رده سوم بیکارترین استان های کشور قرار گرفته است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه همچنین 8.6 درصد بیشتر از میانگین کشوری که 12.6 درصد اعلام شده، می باشد.
7458/3033 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.