به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله پارسا روز شنبه در آیین نمادین به صدا درآمدن زنگ مهر، محرم و مقاومت در آموزشگاه معصومیه شاهد گیلانغرب، افزود: هزار و 717 دانش آموز در سطح 238 آموزشگاه و 603 کلاس درس از امروز سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می کنند.
وی اظهار داشت: تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر، بیانگر اهمیت نظام تعلیم و تعلم همراه با 2 ویژگی شهادت و دعوت به خوبی ها و دوری از بدی هاست.
وی با تبریک بهار علم و دانش به همه دانش آموزان، اظهار کرد: در کنکور امسال بیش از 80 تن از دانش آموزان گیلانغربی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی، داروسازی و دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند که این امر در نوع خود یک موفقیت چشمگیر است.
امام جمعه گیلانغرب نیز در سخنانی بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و عاشورای حسینی را یک تلاقی ویژه و یک درس خواند و گفت : انقلاب ما نتیجه قیام عاشوراست.
حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری افزود: دفاع مقدس نیز راهش را از امام حسین (ع) به ارث برده است و امروز مدارس ما نیز باید با ایده علوی و مهدوی برنامه ریزی شود.
وی اظهار کرد: مدارس به سبب مرکزیت نقش اصلی را در رشد و توسعه جامعه برعهده دارد و باید همواره مورد توجه باشد ضمن اینکه نقش و جایگاه خانواده، معلمان و مربیان نیز در تربیت نسل آینده سازان کشور نباید نادیده گرفته شود.

** به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و احیای امر به معروف و نهی از منکر و بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت و بازگشایی مدارس با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان سرپل ذهاب به صورت نمادین در دبیرستان شاهد شهدای ابوذر این شهرستان نواخته شد.
امام جمعه سرپل ذهاب در این آیین گفت: آرامش امروز نظام اسلامی مدیون جانفشانی‌های هشت ساله جوانان و دلیرمردان این سرزمین است و توام شدن آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس که معنای شجاعت و دانش‌ ‌ورزی را تداعی می‌کند، می‌تواند در صورت توجه عمقی و بنیادی مایه برکات زیادی برای دانش‌ آموزان و کشور شود.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب اظهارکرد: فرهنگیان و دانش آموزان همواره باید پاسدار ارزش های انقلاب و دستاوردهای دفاع مقدس باشند و راه شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی را با رعایت و حفظ تقوا ادامه دهند.
وی ادامه داد: پیشرفت ها و موفقیت های حاصل در کنکور سراسری امسال در شهرستان سرپل ذهاب نشان از تلاش و تکاپوی دانش اموزان در مسیر علم و تحصیل است و دانش آموزان باید در سال تحصیلی جدید با تلاش و پشتکار ، آینده روشن تری را برای کشور به ارمغان بیاورند.
وی گفت: ماموریت امروز دانش آموزان و فرهنگیان ، حفظ و ساختن ایران اسلامی و برافراشتن پرچم ایران اسلامی بر فراز قله های موفقیت است و این مهم با تحصیل ،تهذیب نفس و ورزش میسر می شود.
مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید با الگوبرداری از شهدای انقلاب و مدافعان حرم و تلاش در راستای جهاد علمی با کسب علم و دانش ، ایمان و معرفت راه شهدا را ادامه دهند و با تلاش شبانه روزی در راستای پیشرفت و اعتلای جامعه کوشش کنند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از90 هزار تن جمعیت و یک هزار و 600 معلم ، در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از 16هزار دانش آموز دارد که در 221 فضای آموزشی با 738 کلاس درس در سال تحصیلی97-96 مشغول به تحصیل هستند.
7079/7398/7399/3012/8066 خبرنگاران:سلطانمراد شهبازپور و سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.