به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ مرادعلی محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: این شهید گمنام 19 سال داشته که در اسفند 63 و در طی عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده اند.
وی ادامه داد که برای هفته دفاع مقدس حدود 800 برنامه توسط کمیته های مختلف برنامه ریزی شده و 500 برنامه نیز در سطح شهرستان ها با ریاست فرمانداران پیش بینی شده که در مجموع بیش از سک هزار و 300 برنامه خواهد بود.
وی مهمترین برنامه ها را شامل مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در شهرهای کرمانشاه، هرسین، جوانرود، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در روز جمعه 31 شهریور ساعت هشت صبح عنوان کرد و افزود: این مراسم در شهر کرمانشاه در بلوار طاقبستان برگزار خواهد شد.
محمدی، مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سطح 15 هکتار در جنب شهرک دانش را دیگر برنامه هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
به گفته وی، بودجه ساخت این مرکز در برنامه ششم توسعه مصوب شده است و عملیات اجرایی آن پنج ساله خواهد بود.
رونمایی از پنج عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری مراسم حماسه مردم گیلانغرب، برگزاری یادواره شهدای ثامن الائمه و شهدای سرباز، مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار شهدا و یادمان های شهدای گمنام سطح استان دیگر برنامه هایی بود که به آن اشاره شد.
رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه در ادامه از برنامه ریزی برای نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در سطح مدارس استان و برپایی نمایشگاه ادوات نظامی همراه با بازسازی عملیات مسلم بن عقیل در پادگان توحید خبر داد.
به گفته محمدی، در هفته دفاع مقدس همچنین همایش پیاده روی خانوادگی و ویزیت رایگان نیز انجام خواهد شد.
برپایی نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس تحت عنوان گنج جنگ و نیز همایش اصناف با نقش پشتیبانی اصناف و اتحادیه ها در دوران دفاع مقدس دیگر برنامه هایی بود که به آن اشاره شد.
مردم استان کرمانشاه در هشت دفاع مقدس درگیر مستقیم با جنگ بوده اند و در این راه 9 هزار و 800 شهید تقدیم انفلاب و اسلام کرده اند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.