'عامرمحمود فیلی' روز دوشنبه در حاشیه دیدار مقامات کشور عراق با مسوولان استان کرمانشاه در مرز رسمی خسروی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خودم و تیپم با تمام امکانات در اختیار زایران ایرانی عتبات عالیات هستیم و در این راه همه نیروهای ما در حال آماده باش هستند.
وی اظهار کرد: در مناطقی که نیروهای تیپ 110 حشد الشعبی حضور دارند هم اکنون امنیت به طور کامل برقرار است و نیروها در آماده باش هستند.
وی با بیان اینکه نیروهای ما هم اکنون در نفت خانه، سعدیه و امام ویس و حمرین حضور دارند ، گفت: در صورت مشاهده احتمالی هر تروریست و داعشی، نیروهای ما آمادگی کامل مقابله با آنها را دارند و در این راه جان خود را فدا می کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون همه نیروهای ما در حال آماده باش هستند و دشمن نمی تواند کاری از پیش ببرد.

**فرماندار خانقین عراق: آماده حضور زایران ایرانی عتبات عالیات در این منطقه هستیم
فرماندار خانقین نیز در گفتگو با خبرنگار گفت: تمام تلاش خود را برای تسهیل در راستای تردد زایران ایرانی عتبات عالیات به کار بسته ایم و برای حضور زایران در این منطقه آمادگی داریم.
ملا محمد حسین افزود: ما منتظر میزبانی زایران ایرانی عتبات عالیات در خانقین هستیم و تا سقف پیش بینی 400 هزار تن زایری را که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده تمام تلاش خود را برای ارایه خدمات و امکانات لازم به آن ها به کار می بندیم.
وی گفت: تلاش می کنیم تا موادی را که به توافق وزیران جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق برای تردد زایران عتبات عالیات رسیده است، اجرا کنیم.
هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین قرار است امسال حدود 500هزار تن از زایران استان های کرمانشاه، آذربایجان های غربی و شرقی ، اردبیل ، زنجان و کردستان و همچنین زایران اتباع خارجی برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین به کربلای معلا از مرز رسمی خسروی به عراق عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده::فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.