حامد دارابی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد اربعین کشور قرار بود از 20 شهریور روند صدور ویزا از چهار کنسولگری کرمانشاه، مشهد، اهواز و تهران آغاز شود.
وی افزود: متاسفانه هنوز از سوی سفارت عراق در تهران اقدام و هماهنگی لازم با کنسولگری های کرمانشاه، مشهد و اهواز برای صدور ویزا صورت نگرفته و این کار به تاخیر افتاده است.
وی گفت: البته مکاتبات خود را با سرکنسول عراق در کرمانشاه جهت رایزنی با سفیر این کشور در تهران برای آغاز صدور ویزا شروع کرده و امیدوارم هرچه سریعتر نتیجه بگیریم.
مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه در ادامه افزود: هزینه صدور ویزا به ازای هر فرد 40 دلار به نرخ روز و مبلغ 359 هزار ریال است که باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.
وی گفت: 40 دلار بابت هزینه صدور ویزا و 359 هزار ریال نیز بایت حق بیمه (188 هزار ریال)، هزینه خدمات درمانی هلال احمر (62 هزار ریال) و حق الزحمه دفاتر زیارتی (109 هزار ریال) از افراد اخذ می شود.
دارابی با بیان اینکه 17 دفتر زیارتی در استان کرمانشاه کار صدور ویزا را انجام می دهند، گفت: از این تعداد 13 دفتر در شهر کرمانشاه، 2 دفتر در شهرستان کنگاور، یک دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر نیز در روانسر قرار دارد که دفاتر شهرستانی معین شهرستان های همجوار خود هستند.
وی اضافه کرد: البته درصدد ایجاد دفاتر موقت زیارتی برای صدور ویزا در برخی شهرستان های دیگر استان نیز هستیم تا سهولت بیشتری به کار مردم و زائران عتبات عالیات بخشیده باشیم.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.