به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد موذن زاده پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی فیزیوتراپی که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: فیزیوتراپی اولین و بهترین پاسخ به نیازها و کمبودهای حرکتی انسان محسوب می شود‌.
وی افزود: در جامعه امروز مردم به جای اینکه درگیر درمان بیماری های عفونی و واگیردار باشند، گرفتار بیماری های اسکلتی و عضلانی شده اند.
وی با بیان اینکه هشت هزار فیزیوتراپ در سطح کشور به مردم خدمات دهی می کنند، گفت: با توجه به نیازهای کشور نیاز به افزایش فیزیوتراپیست ها در سطح کشور احساس می شود.
بازرس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه درصد قابل قبولی خدمات فیزیوتراپی پوشش بیمه ای ندارند، عنوان کرد: متاسفانه تعریف مناسبی از خدمات فیزیوتراپی در سازمان های بیمه ای نشده است.
موذن زاده تاخیر در پرداخت خدمات بیمه ای را از مشکلات پیش روی فیزیوتراپی در کشور عنوان کرد و گفت: شرکت های بیمه ای بدهی های خود به مراکز فیزیوتراپی را حداقل با یک سال تاخیر پرداخت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند ارتقا سطح علمی دانش فیزیوتراپی در کشور هستیم، گفت: موافقت اصولی و اجرایی دکترای تخصصی فیزیوتراپی را دریافت کرده ایم و دانش آموخته گانی نیز داشته ایم اما خواهان اجرای فراگیر دکترای حرفه ای فیزیوتراپی هستیم.
در ادامه این جلسه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز عنوان کرد: در استان کرمانشاه محرومیت خاصی در راستای خدمات توانبخشی احساس می شود.
امید قادری با بیان اینکه 33 هزار معلول و 23 هزار جانباز در استان کرمانشاه زندگی می کنند، اعلام کرد: بیش از 22 هزار نفر در استان به صورت مداوم به‌ خدمات توانبخشی نیازمند هستند.
وی نرخ سالمندی کشور را رو به افزایش دانست و گفت: قریب به 120 هزار سالمند در استان کرمانشاه داریم‌ که در زمینه فیزیوتراپی‌ نیازمند خدمات دهی هستند.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، نرخ سالمندی در کشور 6 درصد است، در حالی که این نرخ در کرمانشاه به 9 درصد می رسد.
قادری اعلام کرد: اگر فیزیوتراپ های جوان قصد فعالیت در شهرستان ها را داشته باشند می توانیم قراردادهای خرید خدمت با آنها امضا کنیم.
وی احداث دانشکده توانبخشی را یکی از نیازهای اساسی استان کرمانشاه دانست و اظهارداشت: اگر دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کند، بهزیستی نیز می تواند در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.