به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه کرمانشاه ضمن قدردانی از تلاش های حجت الاسلام 'سید امیر محمدی پور' امام جمعه سابق، حجت الاسلام 'محمد طاها مهری' را به عنوان امام جمعه جدید اسلام آبادغرب معرفی کرد.
آیت الله مصطفی علما در این مراسم با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر اولویت کارهای فرهنگی تاکید دارند، افزود: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی ایران بود که به فرمان امام خمینی (ره) بعد از انقلاب احیا شد و به کانونی برای بسیاری از امور کشور تبدیل شد.
وی گفت: تریبون و سنگر نماز جمعه مکانی بسیار مهم و اثرگذار است به گونه ای که در دوران هشت ساله دفاع مقدس، جبهه ها از سوی همین تریبون ها در سراسر کشور بود که اداره می شد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خطیب جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متفاوت از خطبای جمعه دیگر کشورها هستند، افزود: در ایران ائمه جمعه از جنس خود مردم هستند و با توجه به موقعیت زمانی و مکانی خطبه می خوانند، حال آنکه در بسیاری از کشورهای اسلامی این گونه نیست.
وی یادآوری کرد: به عنوان نمونه در سفری که سال های قبل به حج داشتم، خطیب جمعه شهر مکه در تجمع بزرگ مسلمانان جهان راجع به هر موضوعی سخن گفت در حالی که امام جمعه باید به مهم ترین مباحث روز منطقه و جهان اسلام بپردازد.

** نماز جمعه اساسی ترین سنگر مردمی است
امام جمعه جدید اسلام آبادغرب نیز گفت: نماز جمعه اساسی ترین سنگر مردمی است و همه باید در استحکام این سنگر تلاش کنند.
حجت الاسلام محمد طاها مهری افزود: امام جمعه باید همراه با موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز همراه با مردمی باشد و دفتر امام جمعه نیز باید مامنی امن برای همه مردم و مسئولان و محور وحدت و همدلی باشد.

** تمام تلاشم را برای تبلیغ دین اسلام و ارشاد مردم به کار بستم
امام جمعه سابق اسلام آبادغرب نیز در این مراسم اظهار داشت: مدتی که توفیق خدمتگزاری در این شهرستان را داشتم تمام تلاشم را برای تبلیغ دین مبین اسلام و ارشاد و هدایت مردم بخصوص نسل جوان به کار بستم.
حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در پایان ابراز امیدواری کرد، مردم و مسئولان اسلام آبادغرب با امام جمعه جدید این شهرستان همفکر و همراه باشند و در خدمتگزاری به انقلاب و نظام مقدس اسلامی وی را یاری کنند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.