به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در نشستی خبری که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه تنها شهرستانی در کشور بود که کار برگزاری انتخابات از اول آبان ماه یعنی هفت ماه قبل از برگزاری این رویداد استارت خورد.
وی افزود: در این مدت تلاش من و همه همکارانم برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و حراست از آراء مردم به عنوان حق الناس بود که خوشحالم امروز با افتخار اعلام کنم که از این آزمون سربلند بیرون آمدیم.
رنجبر ادامه داد: کار رسمی انتخابات از 30 اسفند 95 آغاز شد و همکارانم در فرمانداری حتی روز عید و برخلاف اکثر کارکنان دولت در محل کار حضور داشتند تا کار ثبت نام از نامزدهای انتخابات شورا در موعد مقرر انجام بگیرد.
فرماندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان کرمانشاه همگی از چهره های موجه و باتجربه در کار انتخابات بودند، گفت: این افراد در بررسی صلاحیت نامزدها نهایت دقت خود را به کار گرفتند تا حقی از کسب ضایع نشود.
وی در ادامه از ارائه پیشنهاد به ستاد انتخابات کشور مبنی بر برگزاری انتخابات در شهر کرمانشاه به صورت الکترونیکی نیز خبر داد و گفت: متاسفانه این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد.
رنجبر ادامه داد: با رد پیشنهاد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و به دلیل اینکه حجم رای در هر صندوق کاهش یافته و در نهایت شمارش آراء دقیق تر باشد در روزهای پایانی قبل از انتخابات، مجوز 31 شعبه اخذ رای دیگر در شهر کرمانشاه اخذ شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه 9 هزار و 800 نفر عوامل برگزاری انتخابات در این شهرستان داشتیم، گفت: 756 نفر از این افراد را ناظران و سرناظران و همین تعداد را بازرسان و سربازرسان تشکیل می دادند.
وی گفت: همچنین 886 نفر نیز به عنوان نماینده فرماندار در شعب اخذ رای حضور داشتند و کاملا بر اوضاع نظارت داشتند.
رنجبر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه 13 کمیته نیز برای برگزاری انتخابات تشکیل و کارها به صورت دقیق در حال انجام گرفتن بود اما خود من نیز به صورت شبانه روز پیگیر کارها بودم به گونه ای که در سه شب منتهی به انتخابات تنها یک ساعت و 20 دقیقه فرصت خوابیدن پیدا کردم.
فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اعتراض جمعی از نامزدهای انتخابات شورا به نتیجه اعلام شده، افزود: با تصمیم هیات نظارت بر انتخابات استان آراء 50 نفر اول انتخابات در تمام صندوق های اخذ رای مورد بازشماری قرار گرفت.
وی یادآوری کرد: در هر مرحله از بازشماری تعدادی از نامزدهای معترض نیز حضور داشتند و کار تجمیع آراء با حضور نمایندگان حراست کل استان و دادستانی کرمانشاه صورت گرفت تا عملا احتمال تخلف و اشتباه از بین برود.
رنجبر تاکید کرد: این کار برای اولین بار بود که در تمام ادوار برگزاری انتخابات در شهر کرمانشاه رخ می داد تا شک و شبهه ای در خصوص سلامت انتخابات باقی نماند.
وی ادامه داد: برای بازشماری آرای کاندیداهای انتخابات شورا عموما از فرهنگیان، بانوان حوزه علمیه خواهران امام خمینی (ره) و تعدادی از کارکنان جهاد کشاورزی استفاده شد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به گلایه از برخی رسانه ها که در این مدت اخبار ناصحیحی را منتشر می کردند نیز پرداخت و گفت: علاوه بر درج اخبار نادرست که تنها گمانه زنی خودشان بود اتهامات بدی را نیز به فرمانداری وارد کردند.
رنجبر افزود: هرچند بسیاری به من فشار می آوردند که علیه این تعداد معدود از رسانه ها شکایت کنم اما هرگز دست به چنین اقدامی نزدم چرا که من در دوران مسئولیت هایی که داشته ام هرگز اهل شکایت از کسی بخصوص اهالی رسانه که چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند، نبوده ام.
وی همچنین در خصوص شکایت و اعتراض فردی که از جمع 11 نفر عضو اصلی جدا و به اعضای علل البدل راه پیدا کرد نیز گفت: با حضور خود وی چهار صندوق مورد بازشماری مجدد قرار گرفت اما هیچ تغییری در جایگاهش حاصل نشد.
فرماندار کرمانشاه همچنین از تمام افرادی که به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرستان کمک کردند، قدردانی کرد و گفت: در این بین باید صمیمانه از همکاری مدیران، معلمان و فرهنگیان نواحی سه گانه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه و سایر شهرها و بخش ها و روستاهای شهرستان قدردانی کنم.
وی در پایان به مشارکت 65 درصدی مردم شهرستان کرمانشاه در انتخابات ریاست جمهوری که اکثریت آن ها نیز به آقای روحانی رای اعتماد دادند، اشاره و اظهار کرد: این تعداد آراء در واقع دادن رای مثبت به ادامه فعالیت دولت تدبیر و امید بود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.