رضا رحیمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از کالاهای تولید داخل از نظر کیفیت و قیمت با مشابه خارجی برابری می کنند و از این رو خریداری کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، قابل توجیه نیست.
او رونق تولید واحدهای داخلی را در گرو روی آوری مردم به سوی استفاده از محصولات این واحدها دانست و گفت: اگر بخواهیم بر مشکلات فعلی حوزه اقتصاد کشور غلبه کنیم باید واحدهای تولیدی را تقویت نماییم.
هیأت دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، با اضافه شدن تعداد 114 قلم کالا به فهرست کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی دارای ممنوعیت خرید توسط دستگاه های دولتی موافقت کرد.
رحیمی در ادامه به تلاش های دولت برای حمایت همه جانبه از بخش تولید با استفاده از اعطای تسهیلات بانکی، رفع قوانین دست و پاگیر، تسهیل گری در امور و پیگیری مشکلات این بخش اشاره کرد و گفت: در کنار این اقدام های دولت، باید فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را نیز ترویج دهیم تا مردم رغبت به استفاده و مصرف این کالاها داشته باشند.
او از بیکاری به عنوان یکی از معضلات کشور و استان کرمانشاه نام برد و اظهار کرد که رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در گرو حمایت های همه جانبه مردم در استفاده از تولیدات و محصولات واحدهای تولیدی است و هرچه این واحدها رونق بگیرند به چرخه اشتغال و اقتصاد کمک می کنند.
وی اضافه کرد که در استان کرمانشاه واحدهای تولیدی خوبی در بخش های مختلف فعالیت دارند که انتظار داریم ادارات و سازمان ها و همچنین مردم از محصولات این واحدها استفاده کنند تا این واحدها به چرخه فعالیت خود ادامه دهند.
وی از ادارات و سازمان هایی که از محصولات تولیدی استان استفاده نمی کنند، انتقاد کرد و گفت: یکی از راهکارهای حمایت از تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، استفاده از محصولات واحدهای تولیدی داخلی است که انتظار داریم ادارات و سازمان های دولتی اقلام و کالاهای مورد نیاز را ابتدا از واحدهای تولیدی استان کرمانشاه و در صورت نبودن آن از محصولات سایر استان ها تامین کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار کرمانشاه در ادامه خرید کالاها و خدمات دانش بنیان را یکی از اولویت های استان دانست و گفت: مدیریت ارشد استان در حد توان به دنبال تشویق ادارات و سازمان های دولتی برای بهره گیری از کالاها و خدمات تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان کرمانشاهی بوده است.
رحیمی با تاکید بر اینکه برای توسعه و اشتغالزایی راهی جز گسترش فعالیت های دانش بنیان نداریم، افزود: بسیاری از کالاها و خدمات قابلیت ساخت در داخل را دارند و به راحتی می توان با استفاده از دانش مهندسی معکوس به تولید آن ها پرداخت.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان علاوه بر بازارهای داخلی باید به دنبال بازارهای خارجی هم باشند، در این میان کشور عراق یک بازار قابل دسترسی برای صادرات کالا و خدمات دانش بنیان است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد که بیش از 30 هزار تن در این واحدها مشغول به فعالیت هستند.
3033/8066 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.