به گزارش ایرنا، توضیات کامل روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه بدین شرح است: 'در حالی رونمایی از طرح اولیه آمایش سرزمینی استان کرمانشاه طی روزهای اخیر انجام شد که این استان تاکنون فاقد یک نقشه راه علمی برای برنامه‌ ریزی مبتنی بر آمایش و آینده ‌پژوهی بوده است.
طرح آمایش سرزمینی استان پس از سال‌ها رخوت، به همت تیم مدیریتی مستقر در دولت تدبیر و امید، تهیه و با بهره ‌گیری از خرد دانش ‌پژوهان برجسته در این حوزه و با محوریت اعضا هیات علمی دانشگاه رازی به مرحله اجرا درآمد.
به دنبال دستور استاندار کرمانشاه مبنی بر سرعت بخشی به تهیه طرح آمایش استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این طرح را در دستور کار بیست و نهمین جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان قرار داد تا با ایجاد اجماع مدیریتی در استان، همراهی آن‌ها را برای خلق این سند ارزشمند با خود داشته باشد.
برای حرکت طرح در مسیر علمی که بتواند مسائل استان را رمزگشایی و نقشه راه مطلوبی ارائه دهد، کارگروه‌هایی تخصصی تشکیل و با محوریت اساتید دانشگاه رازی و با همکاری برخی از صاحب‌ نظران تراز اول کشور به مرحله‌ای رسیده که اکنون می ‌توان گفت ساختار اصلی آن طراحی و در حال نهایی شدن است.
همچنان که مردم عزیز کرمانشاه به درستی انتظار دارند، تهیه و تنظیم یک برنامه علمی و راهگشا، پیچیده و زمان ‌بر بوده و باید بتواند گره‌گشای مشکلات استان باشد؛ لذا این طرح با احصاء حدود 800 لایه اطلاعاتی پراهمیت در حوزه‌های عمرانی، برنامه‌ریزی، امنیتی، اقتصادی، مدیریت بحران و ... در حال نهایی شدن است.
در حالی استان کرمانشاه با همت دولت تدبیر و امید دارای بن‌مایه‌ی نقشه راه توسعه در قالب طرح آمایش می‌شود که از 31 استان کشور تنها 15 استان و آن هم با صرف زمانی بیش از 6 سال موفق به انجام این کار شده‌اند، که این طرح در استان کرمانشاه نیز با حمایت‌های استاندار محترم، قبل از پایان سالجاری برای ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور آماده خواهد کرد.
سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر خود فرض می‌داند تا از تمامی دست‌اندرکاران تهیه این طرح و بویژه دکتر اعلمی رئیس دانشگاه رازی و اعضاء هیات علمی این دانشگاه که همدلانه این افتخار را در دولت تدبیر و امید رقم زدند و به آرزوی چندین دهه مردم این سامان جامه عمل پوشاندند، خاضعانه تشکر کند.
کار تهیه سند راهبردی آمایش استان کرمانشاه که به صورت جدی از سال 93 آغاز شده هم اینک و پس از سه سال مرحله اول آن آماده ارائه به سازمان برنامه و بودجه کشور شده است تا برگ زرینی در کارنامه مدیران استان بوده و اینک رجاء واثق دارد که با تکیه بر محتوای آن می‌توان این خطه از ایران اسلامی را در مسیر توسعه قرار داد و شاخص‌های تامل برانگیز آن را نظیر بیکاری آزار دهنده سامان بخشید.
با نهایی شدن این سند راهبردی در دولت تدبیر و امید، سوت پایان مدیریت‌های هیاتی و خانوادگی در برنامه‌ریزی‌های استان نواخته شده و زمان اداره عقلایی و علمی این بخش از کشور عزیزمان که با تلاش اساتید دانشگاه و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و در رأس آن استاندار محترم بر روی ریل توسعه قرار گرفته و هشت سال فرصت سوزی پیشین پایان یافته است.
شایان ذکر است که در مهرماه سال 1393 موافقت‌نامه تهیه طرح آمایش بین استانداری کرمانشاه و دانشگاه رازی مبادله شد. با احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و تغییر مدیریت این نهاد حساس، درک اهمیت و ضرورت تحقق این خواسته آن‌چنان در بدنه مدیریت و کارشناسی ریشه دوانده بود که سازمان بیش از پیش از برنامه حمایت کرده و پس از 2 سال و اندی مطالعات مرحله اول تدوین برنامه راهبردی بلندمدت آمایش سرزمین به مراحل پایانی خود رسیده است.
اما تأکید بر اتمام و پرورش نیروی‌های توانمند بومی مانعی برای رعایت نکردن استانداردهای علمی و کیفی انجام کار نشده و بدین منظور در سال 1394 با شرکت صلاحیت‌ دار و خوش‌نام و باتجربه مهندسین مشاور مآب (دارای رتبه یک در آمایش سرزمین) قراردادی با هدف نظارت و هدایت عملی منعقد شده است.
این سازمان ضمن سپاسگزاری مجدد از همه‌ی عزیزانی که این مهم را محقق کردند، از اندیشمندان استانی انتظار دارد تا نظرات اصلاحی خود را برای تهیه برنامه‌ای جامع ارائه دهند و نیز ضمن سپاس از منتقدان طرح، انتظار دارد که منافع استانی را فدای مسائل حاشیه‌ای و ایجاد فضای احساسی ننمایند که این ملت دیگر تاب کشیدن شکل مار و قلب واقعیت برای مطامع و منافع فردی و گروهی را ندارد و باید به قوانین کار علمی پایبند باشند'.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.