به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح تفریحی - توریستی رودخانه قره سو در جمع خبرنگاران افزود: با انتقال فاضلاب شهر کرمانشاه از طریق خط لوله به پایین دست رودخانه قره سو 80 درصد طرح ساماندهی این رودخانه انجام خواهد شد.
او، 20 درصد باقی مانده را کار روسازی مانند نصب نرده در حاشیه رودخانه و کارهای اجرایی و فنی دانست که به سرعت قابل انجام است.
به گفته رازانی، هم اکنون 80 درصد از تداخل آب فاضلاب شهر کامیاران به آب های بالادستی رودخانه قره سو و 30 درصد آب فاضلاب شهر روانسر جلوگیری می شود.
رازانی رودخانه قره سو را یکی از فرصت ها و چشم اندازهای خوب برای توسعه فضای تفریحی و توریستی شهر کرمانشاه به مانند طاق بستان دانست و گفت: امسال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل طرح ساماندهی رودخانه قره سو اعتبار لازم در نظر گرفته می شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه از موزه منطقه ای شهر کرمانشاه و ساختمان در حال ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیز بازدید کرد.
موزه منطقه ای کرمانشاه در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع از پروژه های قدیمی استان محسوب می شود که برای تکمیل آن نیاز به تامین بودجه است.
ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه هم با 15 هزار و 200 متر زیربنا در هفت طبقه طراحی شده که اکنون با 32 درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل شدن به 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
استاندار کرمانشاه در پایان یکی از موانع اساسی در تکمیل پروژه های مذکور را حجم گسترده آنها دانست و گفت : حتما لازم نیست همه پروژه هایی که طراحی شده با هم تکمیل شوند.
او اضافه کرد: پروژه های بزرگ مثل ساختمان کتابخانه مرکزی و موزه را باید جوری اجرا کرد که با تکمیل شدن یک مرحله بشود از آن استفاده کرد و بعد با تامین بودجه کار مرحله های دوم و سوم آن شروع شود.
استاندار کرمانشاه همچنین امروز صبح از روند ساخت ایستگاه راه آهن کرمانشاه بازدید کرد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.